tisdag 11 november 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen inne hos oss en stund. Hon försökte ta en bild på när jag och M buffade på varandra, men just som hon knäppte på blixtmojängen så rörde vi oss, hi-hi!  Det blev bara sudd på varenda bild. Fast på dagens bild kan ni i alla fall se llite hur vi ser ut tillsammans.

M och jag tyckte det var jamarkul att det mesta blev suddigt.

Men sen började blogghjälpen med nåt nytt tokeri idag. När hon kom in i buren hade hon godis med sig. Det var ju inte alls tokigt. Men,,, hon hade en handske på ena handen!! Hon klappade mig flera gånger med den. Det dröjde ganska länge innan jag förstod att hon hade handen inne i handsken.

Fast jag blev faktiskt inte så rädd ändå. Bara viftade lite med tassen i luften, men jag klippte inte till henne.

16 kommentarer:

  1. Som jamat: HOn är klurig Blogghjälpen, vi tror att det är NÅGON som snart kommer att uppskatta klappar! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. De suddiga bilderna är ju bästast *fniss*
    Ni är jättesöta på bilden ni visar!
    Tänk att Blogghjälpen är en lurifax... Nog var det rätt så mysigt att bli klappad :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjullia Huller om Buller, visst är det bäst med suddiga bilder? De visar vem som bestämmer!

      Radera
  3. Uschjam, jag undrar vad du upplevt för hemskt som är så rädd för händer? Hoppas verkligen att du snart kan känna hur skönt det är att bli klappad av snälla händer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag vill inte berätta det. Inte ännu i alla fall.

      Radera
  4. M verkar vara en stilig kille, förstår att du vill buffa med honom. *fnissjam*
    Jag hoppas verkligen att du också börjar uppskatta hur skönt det kan vara med en smekande hand, men jag kommer även ihåg hur det var att vara så rädd för händer. Men blogghjälpen är en riktig lurifax på ett bra sätt, så jag tror hon kommer få dig att förstå hur skönt det kan vara, precis som jag gjorde till slut.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, M är toppen. Jag tycker fortfarande händer är lite läskiga, men kanske ska jag börja tänka om lite...

      Radera
  5. Hon är allt bra klurig den där Blogghjälpen :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Tänk om jag kunde få ta hem dig va mysigt vi skulle ha. Jag skulle va sååå snäll men tyvärr e vi ju allergiska. Morr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att jag inte kan bo hos dig. Det skulle jag nog gilla.

      Radera
  7. Blogghjälpen är verkligen klok, snäll och klurig.
    Men så umgås hon ju mycket med katter också så det måste ju vara förklaringen.
    MVH Molly.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Molly, om hon inte umgicks mycket med katter skulle hon vara helt hopplös. Nu kan jag i alla fall hantera henne hjälpligt.

      Radera
  8. Söta Pauline, inser du att du nu sakta men säkert är på väg att bli en riktig tryggis som vill bli klappad? Nosbuff Sven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, va jamar du? Är det sant? Måste ta mig en allvarlig funderare.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...