torsdag 23 oktober 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Nu har jag klarat av öppet hus igen. Lätt som en plätt. Det fanns en hel del besökare. Vissa kände jag igen sen tidigare. De verkar snälla.

Blogghjälpen var inne i vår bur med lite godis. Hon klappade först mina kompisar. Det har hon gjort flera gånger tidigare. När jag ser hur de njuter börjar jag så sakta undra om det kanske rent av är skönt att bli klappad?

Blogghjälpen gav mig godis i handen sen. Då satte jag fram tassen och petade på handen. Men jag var inte arg på henne! Jag nästan smekte henne med tassen. Då sa blogghjälpen att jag var duktig, och så fick jag en godisbit till.

Undrar om jag kanske ska fortsätta på den linjen?

9 kommentarer:

  1. Vi håller tassarna för att du Vågar! Det är just så skönt som det ser ut!nNosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag ska försöka våga lite mer.

      Radera
  2. Snart bara måste det ju komma en tvåbening som faller pladask för dig. Du e ju så jamarsöt å vad spelar det för roll att du viftar lite med tassen ibland :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, hi-hi, nä det spelar väl ingen roll?

      Radera
  3. Jag håller verkligen med å vänta bara till du ser hur riktigt mysigt man kan ha....
    Hoppas det gick bra för kissen ni/du tog emot igår, den som "åkte buss". Det var min sambo och hans arbetskompis som kom in med den. Tyvärr e han sååå allergisk ja sambon alltså... så vi kan ju inte ha kisse...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jaha var det din sambo och hans arbetskompis som kom. Hälsa dem att kisse mår bra och är jättefin.

      Radera
    2. Tack, minsann om det inte blev lite blött i ögat för jag blev såå glad att kissen mår bra

      Radera
  4. Vi tycker absolut du skall fortsätta på den linjen! Dels så får du gottisar men framför allt för att gos är det bästaste som finns.
    Vad kul att höra att missen börjar gå upp i vikt, vi fortsätter hålla tassarna för henne.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam har hört flera som jamar det. Tänk om det stämmer? Lilla A kämpar fortfarande tappert.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...