måndag 20 oktober 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Nu har blogghjälpen varit här en stund. Hon kom in i min bur. Utan godis! Hon sträckte fram handen mot mig. Jag nosade lite försiktigt på handen. Rent instinktivt höjde jag lite på ena framtassen - men jag slog henne inte. 

Istället satte jag ner tassen. Då sa blogghjälpen att jag var duktig!

Sen sa hon att hon inte vill att vi ska vara snälla bara för att vi får godis, utan för att ni ÄR snälla.

Jojam, det är vi ju, men det är väl inget som hindrar att man blir ÄNNU snällare om man får godis? Hoppas hon inser det i morgon.

6 kommentarer:

  1. Va? Fick du inget godis idag heller? Efter allt jobb du gör borde du få godis minst en gång om dagen. När matte kommer hem från jobbet och ger småkillarna mjukmat så kräver jag alltid ett par dreamisar. Får jag inte det så slår jag till henne med tassen så hon fattar. (har tom haft klorna ute några gånger, fast jag slår inte hårt då, bara så klorna fastnar i tröjan eller byxorna)
    Men nu får jag oftast mina dreamisar utan att jag behöver ta i med hårdtassarna.
    Du får jama ifrån ordentligt imorgon om hon inte har gottis med sig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tänk om jag hade sån tur när det gäller att uppfostra blogghjälpen! Tror aldrig hon kommer fatta nåt.

      Radera
  2. Ett tips Pauline: be att få en spegel o öva på några olika blickar. När jag tittar på matte på ett speciellt sätt får hon jättedåligt samvete för att hon t.ex. påstår att hon inte hinner gå på promenad med mig! Jam från Jalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, aha! Det var ett bra tips. Här ska testas blickar!

      Radera
  3. Nu kanske man kan säga att ni har häften rätt var - du å blogghjälpen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, näää, det vet jag inte om jag håller med om?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...