söndag 19 oktober 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Ja, nu har jag fått ta tass om öppet hus igen. Har inte fått den minsta hjälp av blogghjälpen. Visserligen var hon på uppdrag på nåt som heter Ladan i Öråker för SVEKATTs och vår räkning, men de stängde klockan 16 och öppet hus har öppet tilll 17.

Hon sa nånting om att det låg flera mil bort på andra sidan Stockholm, men det tror jag vad jag vill om. Hon borde hunnit hit.

Nåjam, allt gick bra här ändå. Jag är ju numera van att ordna med det mesta på katthemmet.


14 kommentarer:

  1. Du är så duktig som tar tass om allt, när Blogghjälpen är upptagen (?) på annat håll :)

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam man är ju så illa tvungen att klara av allt.

      Radera
  2. Hmm, nu tycker jag du är för sträng mot Blogghjälpen! Matte har bott ända där borta vid den där ladan. Det ÄR jättelångt borta från katthemmet, helt säkert.
    Matte sa att du tog väl tass om allt arbete med fixeriet på kattis. Skickade ju dit mina tjänare. Och hoppas de gjorde som du jamade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, dina tjänare är perfekt uppfostrade. Det märks att du gjort ett kanonjobb. De gjorde precis som jag jamade!

      Radera
  3. Så fin du är på bilden! Självklart så fungerar det utmärkt när du håller i arrangemangen! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tycker ni jag är fin? *rodnar lite*

      Radera
  4. Om blogghjälpen haft tillgång till kattikopter så hade hon ju även hunnit med öppethus :-)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, visst! Men det tänkte hon inte på minsann. Istället körde hon fast med brummisen på en leråker så hon fick be om hjälp att ta sig därifrån.

      Radera
  5. Men nog kunde hon ha hunnit komma till er och gett er godis åtminstone?
    Tur hon har dig som tar tass om allt!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst! Det hade det funnits gott om tid till.

      Radera
  6. Läge för kattpensation, måste vi jama! Massor med gottisar torde vara en lämplig belöning för din insats.
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, jam, det ska jag minsann kräva. Ska jama att ni har jamat det också.

      Radera
  7. Jam tycker nog att blogghjälpen kan ursäktas. Hon är ju trots allt bara en tvåbening och dom kan ju tydligen, till skillnad från oss katter, vara på två ställen samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jam, det är ju sant förstås. Ska tänka på saken.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...