söndag 12 oktober 2014

KAtten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag har vi jobbat hårt här på katthemmet. Snickare Christer kom och hjälpte till, så vi hann en hel del. Jag hade så klart gjort listor på vad som skulle göras, men sen överlämnade jag ansvaret till snickare Christer. Då vet jam att det blir bra. Alla i styrelsen hjälpte också till och eftersom min lista var så detaljerad kunde alla göra fina insatser.

Blogghjälpen kom in och gav mig godis också. Sen fick jag en alldeles egen fleecefilt av henne. Den ser ni på bilden. Den ska jag ha med mig när jag flyttar till mitt för alltid-hem. När det nu blir.

Men det hände nåt tråkigt också. En familj kom in med en katt som de hittat ute som var så sjuk att den inte ens kunde stå på benen. Det blev ilfärd till djursjukhuset. Där kunde man bara konstatera att h*n var alldeles för sjuk för att behandlas, det hade bara förlängt lidandet, så h*n fick somna in.

Vi är trots allt tacksamma över att nån äntligen såg kissen, så den slapp ligga ute och självdö. Särskilt som det började ösregna här. Men som vanligt när sånt här händer undrar vi, varför har ingen hjälpt katten i tid?

8 kommentarer:

  1. Vilken fin filt du har fått! Passar dig utmärkt. Klart jobbet gick bra när du höll ett vakande öga på allting!
    Stackars kissen. Ledsna.
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam jag gillar min filt!

      Radera
  2. Många människor är för bekväma och känslolösa för att hjälpa en katt som den som kom till er idag. Inget xtra besvär - någon ANNAN får göra det.......
    ps. Din filt är mycket stilig!
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, varför ska alltid nån annan göra det som är lite jobbigt?

      Radera
  3. Vilken tur de har som har dig som styr arbetet så det blir bra. Jamarfin filt!
    Stackars missen, men skönt att han fick hjälp att vandra över bron omgiven av snällisar istället för att dö ensam. *tår på nosen*
    Men visst är det synd att han inte fick hjälp i tid
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam kommer aldrig att förstå varför mina sjuka kompisar inte får hjälp i tid.

      Radera
  4. Åhhh, en egen flisfilt. Så mysigt det låter. Husse har en sån där fliströja och den är jamarmysig att ligga på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst är det jamarmysigt med flisgrejor?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...