måndag 1 september 2014

Katten Micke på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Micke på Södertälje Katthem.

Oj, oj. Nu måste jag nog ta det lite lugnt.

Först har jag och Molle provpackat allt vi ska ha med oss. Det känns bra. Vi tror att allt får plats.

Sen har jag också ordnat med mitt sista styrelsemöte för katthemmet. Det var nog tur att jag var med, för det är mycket för min efterträdare att ta tass om direkt.

I helgen är det t ex möte i SVEKATT.  Det måste jag så¨klart instruera efterträdaren om. På söndag är dessutom Hittekattens Dag. Då ska vi ha öppet hus med loppis, kaffe och lotteri samt en tipspromenad för barnen.

Ni kommer väl då?

10 kommentarer:

  1. Alltid skönt att se till att allt kommer med! Vilka tider är det på söndag??Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, på söndag har vi öppet mellan 13-16. Kommer ni? Välkomna i så fall.

      Radera
  2. Bra att ni provpackar så ni har koll på allt. Vilken tur din efterträdare har som får hjälp med mötet i helgen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, det blir jobbigt att ta tass om allt själv från början.

      Radera
  3. Jag har sett hur fint er matte ordnar det för er, så jag förstår att ni är exalterade nu! Tänk, nästa måndag tassar ni omkring i ert egna hem! Så härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam - redan lördag kväll tassar vi nog omkring i vårt nya hem!

      Radera
  4. Ni verkar ju ha bra koll på packningen men om det blir problem så kan ni ju alltid konsultera Sötnosen Gloria - hon var ju en fena på att packa - hon packade ju och packade upp stup i ett innan hon flyttade :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, vi har telekattisk kontakt med Gloria och hon har givit noggranna instruktioner hur man packar och vad man packar.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...