lördag 16 augusti 2014

Blogghjälpen gör ett inlägg idag

Blogghjälpen gör ett ovanligt inlägg idag:

Körde på väg 57 mellan Björnlunda och Södertälje ikväll. Strax efter jag passerat första rondellen till Gnesta, sett från Mariefred/Björnlunda. fick jag se en påkörd katt mitt på vägen i mötande fil. Jag fortsatte fram till nästa rondell, vände och åkte tillbaka. Det visade sig att katten var död, men inte alldeles kall ännu så olyckan hade nog hänt strax före 19. Jag ringde Djurambulansen som lovade åka och hämta den. Under tiden svepte jag in katten i en blå handduk och bar bort den från vägbanan och la den vid kanten. Den hade ett ljusgrönt, lite glittrigt halsband på sig, men jag kunde inte se nåt telefonnummer. Hoppas den är chip-märkt så ägaren kan kontaktas.

 Vi vill givetvis att ägaren till katten ska få vetskap om vad som hänt. Eftersom den hade ett halsband tror vi att den också har nån som saknar den.

6 kommentarer:

  1. Å, stackars lilla kisse! Så hemskt!!! Då är det väl någon som kört på katten utan att ens ha brytt sig om att ta reda på hur det gått för den. Vad fint av Blogghjälpen att stanna och bry sig om den fina katten och ringa Djurambulansen. Det visste jag förresten inte att man kunde när det rör sig om ett dött djur. Säkert är det någon som saknar sin fina lilla katt och vill veta vad som hänt den.

    SvaraRadera
  2. Tänk om alla kunde tänka som blogghjälpen och göra vad de kan i en sån situation. Jag blir så arg för den som körde på katten måste ha märkt det men ändå valt att bara åka därifrån. Det är en älskad familjemedlem som ligger där på vägen! Hoppas de hittar ägaren till den stackars missen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Så sorgligt :(
    Håller tassarna för att katten var id-märkt så att ägarna kan kontaktas.

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Många människor är sååå fega å bekväma när de kört på ett djur. Mattes första katt blev påkörd, låg VID LIV på vägbanan med brutet bäckenben å bilarna bara körde förbi under en lång stund tills en vänlig man stannade. Lilla Bobo klarade sig å blev 15 år!

    SvaraRadera
  5. Vilket kräk som kör på ett djur och bara åker vidare från olyckplatsen.
    Kallas inte det för SMITNING och är straffbart???
    Fast när det "bara" gäller en katt så... :(
    Hoppas, hoppas att kisse var märkt och ägaren får veta vad som har hänt. ALLT är bättre än att INTE VETA!

    /Julia

    SvaraRadera
  6. Lilla missen! Tänk att folk inte stannar.. Illa tyckr vi.Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...