söndag 27 juli 2014

Katten Samine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Så har jag tagit tass om öppet hus än en gång.

Som ni förstår är jag ganska rutinerad vid det här laget. Jag hälsar på alla besökare, och särskilt på de som hälsar extra på mig.

Vi får ofta besök av snälla människor, men några som jam tycker speciellt mycket om är några som förlorat sin katt. Katten heter Nisse och är väldigt saknad. Så här ser hans annons ut.   

Efterlysning
Rosenlund

NISSE som flyttade från oss på Södertälje Katthem november 2013 har försvunnit från sitt hem i Rosenlund (Södertälje).
Han har varit borta sedan den 22 mars. Han är kastrerad och chip-märkt. Han är van vid att vara ute, men har aldrig varit borta längre stunder förut.
På bilden är han 4 månader gammal, nu är han ca 8 månader.
Har du sett Nisse så får ni gärna höra av er till oss på Södertälje Katthem 08 550 320 00


 Hans matte och husse kommer ofta och hälsar på oss och de brukar alltid ge oss en slant. De är jamarvälkomna ändå, men det är också människor som förstår att vi, som alla katthem, ständigt är i behov av pengar för att kunna hjälpa hemlösa katter.

Jam håller tassarna för att Nisse kommer tillbaka! Han har ett kanonhem som väntar på honom.

4 kommentarer:

  1. Hoppas att Nisse hittar hem igen och att dina människor kommer snart. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det hoppas vi också. Han skulle ha det så bra om han vore hemma.

      Radera
  2. Lilla Gulle Nisse, han måste gå hem NU eller be ngn snäll kattperson att hjälpa honom hem! Lider med hans tvåbeningar, vet hur det känns att inte veta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svens matte, hoppas han hör vd vi alla jamar åt honom. Han måste tassa hem NU!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...