onsdag 30 juli 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Oj vad det har mullrat här idag! Vi katter tyckte det var lite obehagligt, faktiskt.  Man vet ju aldrig vad som händer när det låter så där.

Eftersom jag ju är bloggkatt är det mitt ansvar att lugna och trösta de kompisar som var rädda. Jam sa att de inte skulle vara oroliga, för vi är säkra här. Det går över.

Efter ett tag slutade det mycket riktigt att mullra och alla tyckte det var bra. Det blev med andra jam precis så som jag jamat.

Nu väntar vi på kvällspatrullen. De hjälper oss trots att det är semestertider och varmt. Tur för oss att det finns människor som förstår att katthemmen inte skulle kunna existera utan snälla människor som sätter sin egen bekvämlighet i andra hand och tycker vi är värda att hjälpas!

8 kommentarer:

  1. Tur att du fanns där och kunde lugna alla andra katter som var lite nervösa. Du måste vara en av världens snällaste katter. *nickar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jam, jag är väldigt snäll. Precis som du.

      Radera
  2. Tur att du Samie visste att den där Åskar låter värre än han är farlig :)
    Jamar som du att det är tur att det finns snälla människor som tar tass om er även om det är sommar !
    Tassklappar o NOsbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jam tycker inte heller om Åskar men det visar jag inte för mina kompisar.

      Radera
  3. Visst är det lite läskigt när Åskar är i närheten, tur att kompisarna har dig som kan lugna dem lite.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam tror de blir lugna när de ser att jag inte är rädd.

      Radera
  4. Skönt att dina kompisar har dig som kan trösta dem när de blir rädda för Åskar.
    Här hade vi också besök av honom, men vi är som du och bryr oss inte så mycket.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är bäst att strunt i Åskar. Då förstår han nog att man inte är intresserad av nåt besök.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...