måndag 28 juli 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag tänkte jag bara visa  att jag SER precis allt här på katthemmet.. Ni kanske märker att mina ögon är skapta för att iaktta.

Men det räcker ju inte. När jag hämtat in all information gäller det att bearbeta den också! Det kan vara knepigt ibland, men som alla katter är jag utrustad med en väldigt bra hjärna.

Jag tänker ut saker hela tiden. Idag tänkte jag till exempel på att ingen får se våra hjärnor. De är bara våra och de gömmer vi på ett jättebra gömställe.

Om ni hade fått se våra hjärnor hade de nog varit jättesöta, de också. Men, som jamat, det får ni inte.

Det var dagens lilla reflektion.

8 kommentarer:

  1. Klok reflektion!
    Att ni är lite "hemliga" ät just charmen med er :)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam tycker det är jamarkul att vara lite hemlig.

      Radera
  2. Du är så klok Samie, det märks att du är en katt! :)
    Vi läste om lilla Nisse som du jamade om igår, hoppas han snart hittar hem!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi hoppas också att Nisse och alla hemlösa katter snart hittar hem!

      Radera
  3. Det har du så rätt i. Vi har inte bara jamperfekt syn, utan även intelligens som vida överstiger våra människors. *nickar*

    SvaraRadera
  4. Du ser verkligen allt med dina vackra ögon! Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...