torsdag 17 juli 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

 Idag har det varit jäktigt. Först var jag ju tvungen att ordna allt inför Öppet Hus. Deet börjar visserligen inte förrän kl fem, men eftersom jag hade mycket annat att göra på dagen, var jag tvunget att göra klart allt som har med öppet hus att göra.

Nåjam, det gick förstås bra.

Sen var det dags för nästa uppgift. Både Alices  och Stationskatternas   mattar kom på besök. Det märks verkligen att de är korrekt uppfostrade av duktiga katter. De hade med sig både godis och andra saker som blogghjälpen sa att vi hade nytta av. Jag vet inte riktigt vad det var, men tror det var handdukar och några fina filtar. Men huvudsaken var förstås godiset.

Eftersom jag fortfarande bor i karantän var jag inte med på hela träffen. Men jag smittar inte så blogghjälpen hämtade ut mig så de fick hälsa på mig. Det var väldigt trevligt, fast tyvärr hade jag ju mycket annat att göra också, så jag hann inte med dem så mycket som jag önskat. Jag var tvungen att hälsa på mina kompisar i burarna i kattsalen också. En del fräste jag lite åt (för säkerhets skull, bara) andra var jag bara trevlig mot.

Nu ska jag ta igen mig. Det är mycket att göra i morgon också!

14 kommentarer:

  1. Mycket att göra! Kul med så trevligt besök! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det var jamarkul med besöket. Och godis hade de med sig också!

      Radera
  2. Skönt att höra att matte skötte sig, men jag hade gett henne noggranna instruktioner innan. Matte hälsar och tackar er alla för ett jamartrevligt besök och fika! Hon tyckte du var jättesöt!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det märktes minsann att du hade en klo med i spelet. Matte var jättetrevlig.

      Radera
  3. Bra att du fräste lite åt vissa av din kompisar - de ska ju inte tro att det är någon bloggkattsnovis som kommit till stället!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, näää, jag är lite rädd för att de ska tro att jag är nån nybörjare.

      Radera
  4. Ja, ibland kommer fräset liksom av sig självt och ibland är det bra med lite fräs för att hålla respektavståndet! Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xantippa, visst behövs det lite fräs ibland?

      Radera
  5. Hej kompis! Du klarar jobbet galant, du har ju övning, som inte bara ger träningsvärk.
    Synd att det inte funkade med husfolkets hälsa. Matte kommer och hälsar på endera dan, jag får ju inte följa med tyvärr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, hoppas matte kommer snart. Det är alltid roligt när hon kommer!

      Radera
  6. Oj, du har verkligen haft fullt upp! Så bra att du kunde kolla läget lite i katthemmet samtidigt som du hälsade på besökarna. Matte tyckte att alla ni katter var så fina och mysiga. Hon tackar så mycket för ett trevligt besök och gott fika! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, jag tycker er matte är jamartrevlig. Hoppas hon snart kommer tillbaka!

      Radera
  7. Det inger lite hopp när man hör talas om människor som har med sig gottis när dom hälsar på. Det tyder på att deras uppfostran inte är helt bortkastad. *nickar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, nä - de här tjejerna är perfekt uppfostrade!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...