fredag 6 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Idag är det hektiskt här må ni tro. Först är det ju Kattionaldagen! Den ställer ju stora krav på en bloggkatt som alla förstår.

Redan tidigt i morse var alla katter vakna och sjöng:

Du gamla, du unga du finfina katt,
Du tysta och jaaamande kisse
Jag hälsar dig finaste katt uppå jord
Ja vi vill leva länge här i Sverige!

Alla katter stod i givakt, många hade tårar i ögonen  men när vi jamat färdigt började vi alla planera för kvällens stora begivenhet: Födelsedags- och namnsdagsfesten hos Gustav!   

Räknar med att vi ses där allihop ikväll! Jama om party!

5 kommentarer:

  1. Vilken fin text till kationalsången! Ska sjunga den med Räkan och Lucia NU! Vi syns på Gustavs kalas - oj nu hör jag katikoptern komma!......

    SvaraRadera
  2. Så vackert! Klart vi ses ikväll, ska bli så kul! Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Det var den vackraste sång jag kan tänka mig! Den måste vi sjunga ikväll också, för det är ju faktiskt fortfarande Kattionaldagen! Och oj, vad jag ser fram emot att få hälsa er alla välkomna hos mig! :-)

    SvaraRadera
  4. jamarns vilken fin sång, den får vi sjunga allihopa hos Gustav ikväll. Vi åker snart med kattikoptern, så vi syns ikväll
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Kan tänka mig hur fint det lät när ni alla sjöng KATTionalsången !
    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...