måndag 30 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem släpper en överraskning!


 Hej, det är Bobo.

Nu har jag verkligen lyckats lura er allihop! Till och med blogghjälpen har blivit LITE lurad.

Det hela började i lördags. Det kom två människor till katthemmet på loppisen. De stannade framför min bur. Som vanligt var jag framme vid dörren och hälsade på dem. Jag sa att de var välkomna in, men eftersom det var loppis fick inga besökare gå in i burarna då det stod öppet ända ut på gården.

Nån gick i alla fall efter blogghjälpen som var ute för tillfället. När hon kom upp hälsade hon på människorna som stod utanför min bur. Efter alla katter som varit bloggare på katthemmet och som fått nya hem, har hon ju blivit lite van vid att bedöma människorna som fastnar för oss.

Det dröjde inte länge förrän hon förstod att det här kunde vara just MINA människor. Hon berättade lite om mig och gav också ett papper där det stod lite om varför jag reagerar som jag gör. Det beror på lite dålig självkänsla, faktiskt. Hon tänkte, att om de läser det här och ändå är intresserade av mig, så är det nog mina människor.

 Hon släppte in dem i min bur, men såg noga till att jag inte smet ut. Jag ville gärna hälsa på dem, och jag gjorde det förstås på mitt sätt. Jag tyckte mycket om dem, men som ni vet kan jag inte helt låta bli att nafsa lite. Matte förstod att det var kärleksbett och inget elakt bett.

Så skrevs en intresseanmälan. Blogghjälpen sa att hon skulle ringa och göra hembesök. Dagen efter skulle hon till öppet hus och undrade om det passade att hon tittade förbi i mitt kommande hem på vägen dit. Det gjorde det.

Det visade sig vara ett hem som skulle passa mig perfekt. När blogghjälpen kom tillbaka till katthemmet kom hon in till mig och berättade. Jag blev jamarglad, men lite nervös också förstås. 

Så igår tänkte vi berätta om det här på bloggen, men blogghjälpen tänkte att det nog inte är så bråttom. Det dröjer nog några dagar innan du får åka hem i alla fall, sa hon.

Jag hade förstås jamat med matte och förstod att blogghjälpen än en gång hade fel! Jag kände på mig att det skulle gå undan nu!

Så idag ringde matte och undrade om hon kunde hämta mig idag! Visst - jag var resklar!

Mitt på dagen kom blogghjälpen och släppte ut mig ur buren, så jag kunde säga hej då till mina kompisar (bild 1). På bild 2-3 ser ni att jag tackar blogghjälpen för det hon gjort för mig. Vi har verkligen kämpat tillsammans för att jag skulle få det kanonhem vi nu tror att jag fått.

På bild 4 ser ni min nos i springan på transportburen. Den satt jag i när jag åkte HEM!


Jag vill tacka all som stöttat och följt mig på min väg till ett eget hem. Ni anar inte hur mycket ni betyder för oss katter!

Snart får ni hjälpa en ny kompis att hitta sitt kanonhem.









29 kommentarer:

  1. Katten Sven å Räkan30 juni 2014 kl. 18:52

    Bobo! NU i kväll ÄR du i ditt egna HEMMA! Vi kommer nog inte att kunna sova i natt sååååå glada är vi för din skull! Nosbuffs i mängd till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven & Räkan, jag kommer nog inte kunna sova heller!

      Radera
  2. Meeeen så roooligt! Inatt får du sova i eget hem! Kurra så kul! Och välförtjänt!
    Bloggkatter går lätt att hitta men hem är svårare så vi önskar dig allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jag önskar det vore tvärtom, att hem vore enkla att hitta!

      Radera
  3. Jättgrattis även från Jalle:-D

    SvaraRadera
  4. Åh så häftigt! Tänk PLÖTSLIGT hände det! Vi är så glada för din skull, det är klart att vi kommer att sakna dig massor men nu är du HEMMA! Ta hand om dina människor nu. Hoppas på en liten rapport så småningom. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag ska göra allt för att mina människor ska trivas med mig!

      Radera
  5. KURRA KURRA KURRA KURRA !
    ÄNTLIGEN har dina människor hittat dig :)
    Lycka till i ditt nya hem och smit nu inte ut i den stora vida världen är du snäll !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, nä, jag har fått så mycket utrymme nu så jag behöver nog inte smita.

      Radera
  6. Här går det undan :) Lycka till! Xantippa

    SvaraRadera
  7. Måste ta en semesterpaus och utbringa ett fyrfaldigt HURRJAM för denna underbara nyhet! JIPPPIEEE! *dansar runt med gladsvans*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, vad snällt av dig att göra semesteruppehåll för att dela min glädje!

      Radera
  8. Åh vad kul!!! Hoppas du trivs riktigt bra i nya hemmet och ta hand om dina människor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan, du kan lite på att jag ska ta tass om mina människor så mycket jag kan!

      Radera
  9. Men OJ, en sådan överraskning! En GLAD sådan! Vi är jamarglada för din skull och hoppas att det blir ett sådant där fankattiskt hem som du förtjänar att få - kattulationer från hela klostergänget!

    Lyckobuffar från Majsan, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan, jag tror att jag fått just ett sånt där fankattiskt hem som jag drömt om!

      Radera
  10. Vilka underbara nyheter :)
    Vi är jätteglada för din skull och ser fram emot rapporter hur du har det.
    Nospussar från Molly, Frida o Kasper



    SvaraRadera
    Svar
    1. Molly, Frida och Kasper, visst är det fantastiskt? Rapporter kommer nog så småningom.

      Radera
  11. Vilken trevlig nyhet! Nu bor du i ett eget hem! Och så fort det gick. Hoppas du hör av dig och berättar mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, finalen var helt i min smak. Det gick undan som bara den!

      Radera
  12. Jamarns vilka roliga nyheter! *torkar en glädjetår från nosen*
    Tänk att du redan befinner dig i ditt eget hemma med egna tvåbeningar att ta tass om. Stort lycka till! Hoppas vi får en rapport sen hur ni trivs med varandra.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag har knappt hunnit fatta själv vad som hänt. Men det känns jamarbra!

      Radera
  13. Joachim Fransson1 juli 2014 kl. 18:04

    Oj ibland går det snabbt.
    Grattis Bobo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joachim, när det är sånt här som händer är man glad att det går snabbt!

      Radera
  14. Åh, jam vilken lycka för dig. Lycka till i ditt nya för-alltid-hem.
    Vi kommer absolut att sakna dig. *vinkar med tassarna*
    -Sippo, Tindra å Viska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det är pprecis det här som är meningen med alla katter på vårt katthem. Nu var det min tur. YuippEEE

      Radera
  15. Lite så här sent vill vi i efterhand hälsa att detta var helt underbart att få läsa!! Ett jättegrattis och stort lycka till i DITT hem!!! Glada tårar här nu minsann :)
    Tack för att vi fick lära känna dig, fina Bobo!! Kram och nosgos från Beata, Doris, Sunny och matte!!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...