söndag 29 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Idag visar jag en, visserligen väldigt suddig, men ändå bild på en kär kompis.  Han hade lite svårt att sitta still, men det är fina Stellan! Blogghjälpen var och hälsade på honom och Gloria, eller Glorran som hon kallas numer. De trivs jamarbra i sitt hem.

Blogghjälpen har lovat att hjälpa matte med kattvakteri några dagar i sommar. Då kanske det kan bli en tydligare bild på Stellan och kanske en på Glorran också.

Annars var det ju inte så många som verkade intresserade av att jag skrev igår att det hänt en del annat också. Så det kanske inte är nån idé att jag berättar det...

16 kommentarer:

  1. Bobo - när du skrev så där igår att det hänt en del annat.....så fick jag en känsla att du fått en intresseanmälan! Kan det vara så??? Ville inte vara nosvis å fråga!!
    Underbart höra att Stellan och Glorran, vilket härligt smeknamn, har det så bra :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det kanske kan vara som du tror...

      Radera
  2. Åååh, vi blir så glada att höra att det går bra för våra kompisar, du vet ju Bobo, att de bodde här hos mig ett tag.
    Matte orkade inte skriva igår sa hon, men hon blev JÄTTEnyfiken när du jamade så. Jag med, men jag anar vad det handlar om*blink*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jag vet att både Stellan och Glorran bodde hos er innan de fick ett kanonhem! Nu är det Hagbard och Asta som har tur!

      Radera
  3. Så trevligt att läsa om Stellan och Glorran och få veta att de trivs så bra. Och naturligtvis vill jag också veta vad annat det är som har hänt. Jag blev nyfiken när jag läste om det igår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, tänk att alla blir glada när det går bra för oss katter!

      Radera
  4. Härligt att Stellan och Glorran har det bra! Plötsligt så händer det!
    Vi är jättenyfikna på vad du ska berätta, håller tassarna för att det är en intresseanmälan.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jaaa, plötsligt händer det!

      Radera
  5. Alltid lika kul att få höra hur bra f.d bloggkatter har fått det.
    Men vad är det för hemlis du sitter och lurar på? *nyfiken*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, hi-hi, jag ska berätta hemlisen idag.

      Radera
  6. Vad kul att höra att Stellan och Glorran mår bra! *svansdans*
    Vi är jamarnyfikna! Vi hoppas på att det antingen är du som har fått en intresseanmälan eller om det är Asta & Hagbard som är jourkissar hos snälla Pelle.
    Vi håller tassarna!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Svansdans, vi är som sagt också jamans nyfikna på vad det är som händer hos er..
    Jamans kul att det går bra för Stellan och Glorran .. Tassarna upp.

    Tass i tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, visst är det kul att det går bra för Glorran och Stellan.

      Radera
  8. Hej Stellan *vinkar med tassen*
    Så kul att se dig och härligt att höra att både du och Gloria trivs i ert hem !
    Klart att vi är nyfnikna Bobo på vad mer du hade att berätta !
    Men du vet den där sommaren eller den så kallade sommaren är en tid då dom 2-benta är mycket på rymmen och inte hinner hjälpa sina stackars katter med att kattentera :(

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, nu verkar alla vara nyfikna. Bäst jag berättar då.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...