söndag 22 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Nu har jag just avslutat dagens Öppet Hus. Det kom inte så många, men de som kom var trevliga. En var inne och gosade med mig, men han hade redan tre katter och ville bara se hur vi hade det. Jam tycker inte tre katter är så mycket, men jag lyckades inte överjama honom att han behövde fler.

Så hade vi besök av Nisses  snälla matte och husse. De saknar Nisse mycket eftersom han varit försvunnen sedan 22 mars. Han bor i Rosenlund i Södertälje. Vet du nåt om honom, kontakta oss på katthemmet: 08 550 32 000. Han är kastrerad, chippad och öronmärkt.

Sen vill jag också visa ett fint inlägg som Wikki gjort. Det är ett tyvärr ständigt aktuellt ämne hon tar upp. Människor som vill ha en "söt kattunge", men som inte förstått att kattungar inte är en särskild ras, utan de blir vuxna katter och i ett normalt hem bör de bara bli mer och mer älskade för varje dag som går. Tyvärr hamnar inte alla i normala hem.

8 kommentarer:

  1. Stackars lillNisse - ute på egen tass o stora världen!! Hoppas någon snäll tvåbening hittar honom!
    Vår matte tycker också att det är lagom med tre katter. Va'då lagom - det vet väl VI bäst?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det värsta för matte och husse är nog att inte veta vad som hänt. Vi hoppas Nisse dyker upp i sitt hem snart.

      Radera
  2. Vad synd att du inte lyckades överjama killen att ha 4 katter, men det kommer garanterat fler som kommer att gilla dig. Visst jamar Wikki klokt! Matte förstår inte hur man kan tycka om en katt mindre bara för att den blir vuxen. Visst är kattungar supersöta men det är när de blir vuxna som kattsonligheten kommer fram och matte säger att ju äldre katten blir ju större plats tar den i hjärtat.
    Vi håller tassarna för att söta Nisse hittar hem, en så ung katt skall inte vara ute på egen tass utan hålla sig runt hemma.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det var synd att killen inte ville ha fler katter, men jag hoppas det snart kommer nån annan som vill ha mig. Håller med om att lilla Nisse är alldeles för liten för att vara ute på egen tass.

      Radera
  3. Vi är glada att du är på katthemmet tills dina människor kommer, vi förstår oss inte på de där som inte fattar att en katt är en familjemedlem.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det måste vara nåt fel på dem som inte förstår att vi är en del av familjen.

      Radera
  4. Synd att du inte lyckades överjama den trevliga killen att det inte skulle bli mer jobb med 4 katter än med 3 :)
    Stackars Nisse som varit ute på egen tass , så länge :(
    Jag var halvstor när jag flyttade till min matte och husse ( 6 månader).
    Förstår mig inte på folk som tröttnar på sin katt när den blir vuxen ?!
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ibland går det inte att överjama tvåbeningar, även om man har goda argument. Vi förstår inte heller hur man kan tröttna på en familjemedlem. Så gör man bara inte!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...