lördag 21 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Idag markerar jag för sista gången min protest mot allt midsommarfirande genom att visa den bild blogghjälpen fick ta på mig igår.  Hon försökte flera gånger att få en fin bild när jag satt i hennes knä, men jag vägrade!

I och med detta är min midsommarbojkatt över. Nästa midsommar hoppas jag få fira i ett eget hem. Blogghjälpen har sagt att hon ska göra allt för att det ska bli så, men att vi inte tar ut nåt i förskott. Vi jobbar bara på som vanligt!

10 kommentarer:

  1. Det är ju inte alltid man har lust att bli blixtrad med kameran! Men tänk, ändå syns det vilken fin katt det är på bilden! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, tycker ni att det syns ändå? Vad glad jag blir.

      Radera
  2. Här bojkottar vi Midsommar varje år. För min husse säger usch och fy för rå fisk och nypotatis :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, vilken klok husse ni har! Grattis.

      Radera
  3. Här har både vi och matte samma inställning som du. Matte ogillar alla högtider/helger där det finns en massa måsten. Varför måste något vara på ett visst sätt, eller vara så påkostat och överflödigt och man måste fira med så många andra? Dumt tycker vi. Vi tyckte det var jamarmysigt med bara oss här hemma, lite goda blommor/gräs och annat gottigt att äta och framför allt massor av gos.
    Vi är säkra på att nästa år får du fira miss-sommar i ditt alldeles egna hemma!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tänk att det finns många kloka mattar och hussar i kattvärlden. Måsten är bara dumma!

      Radera
  4. Vilken busig bild! Bra gjort IGEN!
    Vi är säkra på att nästa midsommar kommer du att vara i ditt egna HEMMA å mumsa räkor :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, tror du verkligen att jag kommer bo i ett eget hem nästa midsommar *drömmer*?

      Radera
  5. Tur att Blogghjälpen är bättre på att gosa än på att ta kort.. Söt är du i alla fall! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, vore hon lika usel på gos som hon är på att blixtra vore det kattastrof.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...