onsdag 11 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen här för ett möte. Eftersom det pågick matning var jag inte med på själva mötet, men sen kom jag ut både i kattsalen, på kontoret, i personalutrymmet och i entrén.

Och tur var väl det. Det var väldigt mycket att ta reda på där ute. Själva kontrollen gör jag ju ganska snabbt, men sen måste jag ju gå tillbaka och visa var saker behöver åtgärdas. Det kan ju ta lite tid för ni vet ju alla att tvåbeningar inte har nån större kunskap i jamiska.

Trots att jag inte var med gick mötet bra, men det berodde förstås på att jag instruerat blogghjälpen i förväg.

12 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det är väldigt mycket att kattefiera och nosifiera, med tanke på allt folk som springer där hela dagarna.

    SvaraRadera
  2. Märkligt att två beningarna aldrig skulle kunna slutföra någonting om inte vi katter styr upp det hela!!
    ps. gullig bild på dig med utstickande tunga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, de vore helt chanslösa utan oss katter!

      Radera
  3. Måste jama att du är väldigt noggrann i ditt arbete! Säkert är blogghjälpen och de andra tvåbenta där tacksamma för din nit! Med deras nosar kan de ju uppfatta bara det mest okomplicerade, för att det ska bli ordentligt behövs minsann en RIKTIG nos!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tvåbeningarnas nosar må vara större än våra, men de är ju helt oanvändbara. Vet du vad de använder dem till?

      Radera
  4. Blogghjälpen måste känna sig väldigt trygg med att ha dig vid sin sida. Du har verkligen koll på ALLT! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco jag tror faktiskt hon uppskattar min hjälp, visserligen inte efter förtjänst, men ändå.

      Radera
  5. Bra att du tar dig tid att jama om vad de måste åtgärda, även om de inte är så bra på jamiska. Det måste kännas tryggt för dem att de får så bra instruktioner inför varje möte.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja utan en skicklig bloggkatts instruktioner vore det knappast nån idé att ha några möten.

      Radera
  6. Hej Bobo, du är verkligen duktig på att ta tass om allt, och du får nog inte mindre att göra när du får eget hem. Själv fick jag t.ex. vara kattungevakt igår när deras tvåbening inte kunde komma hem på lunchen, och jag är minsann ingen. velourkisse! Men jag skötte visst uppdraget till belåtenhet så de - och så blev det lite extra godis... Jamar från Jalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, ja får man lite extra godis kan man väl vakta några småkissar en stund?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...