torsdag 15 maj 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen här ett tag. Jag tror förresten att jag ska döpa om henne till "Världens långsammaste dörrstängare". Man behöver inte ens skynda sig för att komma ut ur buren när hon går ut. Det är jättebra.

Vi har lagt in min filt i buren idag. Den har blivit tvättad, men nu ska jag kattifiera den så den doftar gott av MIG när jag åker hem på lördag.

Min ena matte kommer och hämtar mig vid 12-tiden, alltså alldeles innan loppisen. Ni förstår att det är mycket att stå i innan dess.

När jag bott ett tag i mitt nya hem ska jag få en kompis, men den är så liten ännu så den måste bo hos sin mamma ett tag till.

14 kommentarer:

  1. Skall du få en liten syrra eller brorsa? Jamarns vad skoj! Ni kommer säkert få lika roligt som jag har med småbrorsorna, vi busar jättemycket tillsammans. Sen är det mysigt med en kompis som man kan gosa med också.
    Men vet du vad, jag misstänker att blogghjälpen är lite långsam med dörrstängningen nu med flit bara för att hon vet att hon kommer sakna dina smitningar.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tror du hon MEDVETET är långsam. Jag undrar...

      Radera
  2. Det är ju bäst att du passar på men vi tror som Alice att Blogghjälpen kommer att sakna dina smitningar. Skönt att du har med dig din filt Hem. Nu är det inte många dagar kvar! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, nä nu är det nära. *biter på klorna*

      Radera
  3. Åh, gudars vad roligt!!! Vi blir alldeles jätteglada för din skull, ett jättegrattis till ditt nya hem vännen!!! Svansdans, nosgos och kramar från Beata, Doris, Sunny och matte <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beata, Doris, Sunny och matte det är kul att så många är glada för min skull!

      Radera
  4. Tänk, om två dagar är du HEMMA! Till dess är din filt lagom kattifierad och fin.
    Du måste vara den bloggkatt som deltagit mest aktivt i arbetet där, genom ditt ständiga kontrollerande av att allt går rätt till där!? Det måste tomt efter dig på katthemmet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag tror det kommer bli tomt. Blogghjälpen har redan sagt det.

      Radera
  5. Svar
    1. Pelle, visst är det? Jag är jamarglad.

      Radera
  6. Snart, snart, snart är du hemma. Jättekul att höra att du får enkompis också :)

    =^.^=

    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, det ska bli jättekul att få en ny kompis! Jag ska lära den massa bus.

      Radera
  7. Du måste lära din lille kompis ALLT du kan UTOM att smita!
    ps. Tänk att blogghälpen i alla fall är 'bra på en sak' - hon lovade dig ju att du skulle få ett eget HEMMA!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, va? Ska jag inte lära den att smita? Vi får se...

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...