onsdag 14 maj 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag har det varit hembesök för mig.

Undrar ni hur det gick?

Är det alldeles säkert att ni vill veta?

I så fall ska jag berätta: DET GICK JAMARBRA!

Jag vet inte ännu när jag ska flytta, men det blir nog i helgen. Mina mattar kontaktar katthemmet snart och kommer överens. Det troliga är att jag flyttar alldeles innan loppisen på lördag, så ni som kommer då kanske inte får träffa mig. Men ni kanske får träffa min efterföljare!!

Oj, vad mycket det kommer bli att göra nu! Först måste jag förbereda öppet hus i morgon, sen måste jag göra allt klart för loppisen på lördag (ni kommer väl), sen måste jag packa och ordna med allt!

Men jag är van att jobba med mycket. Det ska gå bra! Nu har jag ju nåt att se fram mot.

22 kommentarer:

  1. HURRA! HURRA! Vi är sååååå glada för din skull! Ojojoj att du ska flytta SÅ snart! Bertätta lite mer - får du någon kattkompis?
    Nu blir det väl knappt något sova för dig innan lördag så mycket som du har att ta tass om innan dess! Inte minst att utse din efterträdare!
    Många nosbuffar från oss :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nu blir det nog till att planera varenda ledig sekund.

      Radera
  2. Åh vad roligt, gratulerar! Glöm inte ta med den fina filten du fick av blogghjälpen, jamar från Jalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, nä den ska jag komma ihåg. Bra att du påminde.

      Radera
  3. Vilka härliga nyhet! Lycka till i ditt för-alltid-hem, Sammie!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, tack! Det ska bli jättespännande.

      Radera
  4. Jamarstort grattis till dig från oss alla!
    Vi är jätteglada över att du redan fått ditt för-alltid-hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det tog lite tid, men nu är det min tur!

      Radera
  5. Åh! Nu blir vi jätteglada för din skull! Vad härligt snart är du HEMMA! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag kan knappt fatta att jag ska få ett alldeles eget hem!

      Radera
  6. Vi är så jamarlyckliga för din skull att jamen nästan stockar sig i halsen... *torkar bort en tår med ena tassen*... så underbart bra du får det! Och vi glömmer dig inte, tro aldrig det. Du fortsätter väl att busa i ditt nya hem? Fast rym inte, är du snäll!!!

    Hederssvansar från klosterkatterna, som lovar att ta väl tass om den nya bloggkatten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, klart jag fortsätter busa! Men jag ska inte smita därifrån.

      Radera
  7. Åh vilka jamargoda nyheter! *svansdans*
    Hmm, mattar jamar du - får du flera mattar? Ingen husse? Vi har hört att hussemagar är gosiga att trampa på, men mattemagar är inte dumma de heller.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag får två mattar. De är jamarsnälla båda två.

      Radera
  8. Men det var allra bästa nyheten! Så underbart att höra! Tänk att du ska få börja ett alldeles nytt liv, med egna människor och eget hem. Nu blev jag riktigt glad!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tänk att man kan göra andra glada när man själv är glad! Visst är det kul?

      Radera
  9. Kurra, kurra, Kurraaaa!!! Så roligt. Sen får du smita mellan rummen så mycket du vill men INTE smita ut när du väl fått ett eget hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, nä, det är flera som ha sagt att jag inte får smita ut. Ska försöka komma ihåg det.

      Radera
  10. Här kommer en till som jamar KURRA KURRA KURRA !
    Vilka jamarns glada nyheter , Samie !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det är de bästa nyheterna jag har berättat.

      Radera
  11. Hipp hipp hurrjam och massor av kattulationer, både till dig och till dina nya människor! Som de måste längta, säkert ännu mer än du, tills du kan flytta in <3 Men vi jamar som Pelle - smit inte iväg nu, det är ju ett FÖR ALLTID-HEM du flyttar till :-) <3
    Massor av kramar och tassklappar från oss <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, jag längtar jättemycket till mitt nya hem och jag tror mina mattar längtar efter mig också!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...