tisdag 27 maj 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Så bodde alltså även jag på katthemmet nu. Först i karantän. Där kommer de och sticker en i pälsen. Det gör inte jamaront, men är ju inte direkt trevligt heller. Om man inte får stick i pälsen får man inte flytta ut i kattsalen heller, för då kan man smitta andra katter som sitter där, och det vill man ju inte.

Men efter 2 veckor var jag i alla fall klar att flytta ut i kattsalen. Där var det kuligare än inne i karantän. En stor fördel med kattsalen är att det är mycket lättare att få smita ut ur buren där. Ibland får jag gå runt en stund och hälsa på de andra katterna.

Fast en av mina kompisar, som är mamma och har sin unge hos sig, fräser som bara den när jag närmar mig hennes bur. Fast jag vill ju bara morsa lite.

14 kommentarer:

  1. Det är ju klart att man vill hälsa på sina kompisar!Nu håller vi tassarna för att dina människor kommer fort.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, man måste ju vara social!

      Radera
  2. Klart det är värt att få lite stick i pälsen bara man slipper karantänen. Är du också en liten rymmarkatt som Samie var?
    Konstigt att mammakatten fräser åt dig, du som är en sån stilig kille.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, lite rymling finns nog i mog också, men blogghjälpen blir inte arg, så det är bara kul att smita ut.

      Radera
  3. Kan tänka mig att stick i pälsen och andra otrevligheter ändå kändes som ett bättre liv än det du kom ifrån? Och nu har du ju fullt upp som bloggkatt i väntan på dina människor. Det är väl egentligen så bra som man kan ha det medan man väntar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag vet ju att de inte sticker för att vara elaka. Då står man ut med en hel del.

      Radera
  4. Va' konstigt att kattmamman fräser åt dig - du e ju så söt å snäll å som bloggkatt måste du ju se till alla dina kompisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, visst är det konstigt? Hon kanske tror att jag ska ta hennes unge?

      Radera
  5. Hej kompis, kanske är det samma mammakatt som bodde hos mig med sin unge. tror hon är rädd för oss killar, alla är ju inte så snälla som vi.
    Lycka til med smitningen! Och du kommer säkert få ett eget hem snart, matte e visst kär i dig, oxå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, det är precis den mammakatten som fräser åt mig! Bra att din matte är kär i mig också!

      Radera
  6. Känns som att du börjar bli lite hemtam nu, snart är du bästa polare med alla dina medkatter på katthemmet, ska du se :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, tror niverkligen det? Tror den här mamman kan bli svår att bli kompis med.

      Radera
  7. Nämen, är du också en sån där smita-ut-katt. Hihihi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, hi-hi, ja, jag är nog det...

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...