torsdag 3 april 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag har jag ordnat med öppet hus igen. Ingen var intresserad av mig, men blogghjälpen kom in till mig och vi satt en jamade en stund. Jag sätter mig direkt i hennes knä när hon kommer, för det är inte lika lätt för henne att gå då. Vi jamade en bra stund om olika saker.

Hon undrade varför jag inte kunde lugna mig lite och inte vara så busig. Har ni hört en sån dum fråga? Kan nog bara komma från blogghjälpen.

På dagens bild ser ni mig lligga på en av mina favoritplatser. Där kan jag både titta in till kattsalen, till mina grannar och ut genon fönstret. Totalkoll, alltså.

Gissa vad jag gjorde när blogghjälpen gick ut ur buren? Rätt gissat! Jag smet ut.

13 kommentarer:

  1. Din människa kommer så småningom men det är jobbigt att vänta förstår vi. Vilken bra plats du har! Utsikt åt alla håll! Härligt med gos! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag har en jamarbra plats här!

      Radera
  2. Människor kan då fråga märkliga saker? Förstår att du inte brydde dig om att besvara frågan.
    Och oj, vad imponerad jag är över din snabbhet vid burdörren! Blixten Samie, alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det var ett bra namn. Tror jag ska döpa om mig till Blixten Samie genast.

      Radera
  3. Jag tror jag får komma och hälsa på dig en dag så du får visa mig hur du smiter ut så lätt, jag lyckas aldrig lura min matte längre! Och på lördag ska matte få balkongen innätad så då kan jag inte längre hoppa upp på räcket och skrämma henne! Jamar från Jalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, det är nog bra att du inte kan hopp upp på räcket och skrämma matte. Tänk om du skulle trilla ner... näää, vill inte ens tänka tanken.

      Radera
  4. Vilken bra bur du har och en toppenplats att ligga på! Bra att du motionerar blogghjälpen lite genom att rymma varje dag. :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja blogghjälpen behöver minsann motioneras.

      Radera
  5. *fnissar* du är ju en riktigt kul kisse, du! Och väldigt smart! Din människa kommer snart, tro oss!!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maurice & Kajsa, hi-hi, jag tycker det är jamarkul att busa!

      Radera
  6. Katter i din ålder SKA väl vara busiga? eller? Det är ju helt normalt, hihi! "Konstiga" människor som kom på öppethus och inte såg din potential och bokade dig direkt! Men snart kommer de rätta :-). Bustasskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, javisst! Och inte bara i min ålder. Man ska busa jämt!

      Radera
  7. Hej alla. Jag såg kommentarer från människor som redan fick sitt lån från AMERICAN FINANCE GROUP och sedan bestämde jag mig för att ansöka enligt deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto ett totalt belopp på $ 30 000 som jag begärde för. Det här är verkligen en bra nyhet och jag rekommenderar alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post (christywalton355@gmail.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...