söndag 27 april 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Ibland (ganska ofta faktiskt) kan man undra hur det står till i knoppen på en viss blogghjälp. Är det nån som kan röra till saker är det hon.

Hennes feleton, som var ganska ny, blev dum. Rätt som det var försvann ljudet.

Då gick hon till affären och sa att de skulle laga den. "Då måste vi skicka in den", sa dom. Jaha, får jag en lånetelefon under tiden, sa blogghjälpen. Det fick hon inte.

Så då köpte hon en annan feleton.  Hon hade  nåt konstigt kort i den och det var inte samma storlek på det kortet som i feletonen hon köpte. Då fixade de ett nytt kort i affären med samma nummer. Men när hon kom hem märkte hon ju att alla hennes kontakter fanns i gamla feletonen. Och där måste man jama att Telia för en gångs skull vara snabba! De hade stängt av det kortet.

Så i morgon ska blogghjälpen gå till affären och be dem hjälpa henne att lägga in alla kontakter i nya feletonen.

Det här är i alla fall inte det värsta. Det är att nu HAR HON INTE EN ENDA BILD PÅ MIG I SIN FELETON! Hon säger att hon har många bilder i sin dator, men det räcker ju inte, tycker jag. Finns det nån annan som kan röra till saker lika mycket oms blogghjälpen?

16 kommentarer:

  1. Men ojojoj, jag blir alldeles snurrig när jag läser vad du berättar, nästan svårt hänga med! Bilder i datorn räcker ju inte - tänk om de också helt plötsligt! bara försvinner:-o!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, näää - det får ju bara inte hända *darrar i hela kroppen*

      Radera
  2. Men vad jobbigt när det inte fungerar! Det är säkert för att du inte var med och styrde upp.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, klart det var för att jag inte var med!

      Radera
  3. Fast Samie, du måste vara snäll och ha tålamod med blogghjälpen - hon är faktiskt bara en tvåbening och är alltså inte lika smart som vi katter, jamar från Jalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, nä, jag vet. Men ibland glömmer man bort sig och tror att tvåbeningar ska vara ika smarta som vi.

      Radera
  4. Du undrar om det finns nån mer än Blogghjälpen som är förvirrad ?!
    Jag skulle jama att ALLA 2-benta är det !!
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus - nu ramlade jag ner från stolen i min bur! Är ALLA så förvirrade? Oj, oj!

      Radera
  5. Men det är väl klart att lånetelefonen inte fungerar som den skall om det inte finns någon bild på dig eller någon annan katt i den! *tassen för pannan*
    Det kan väl alla begripa?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, självklart! Att jag inte tänkte på det?

      Radera
  6. Åh, vi tycker faktiskt synd om blogghjälpen, så tråkigt för henne att förlora alla bilderna på dig. Visst är tvåbeningarna vimsiga, men de där feletonbolaget är minsann inte att leka med heller...
    Vi håller tassarna jättehårt att hon får både kontakter och bilder tillbaka!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, nä feletonbolagen sköts ju också av tvåbeningar.

      Radera
  7. Vi håller med de andra att du nog måste visa massor av tålamod med blogghjälpen, för tvåbeningar klarar sig inte så bra i den här moderna världen som vi katter gör. De är inte lika anpassningsbara, helt enkelt. Vi får hoppas att hon snart får sin nya feleton, så att hon hittar alla bilderna på dig! För så snygg som du är, måste det gå att visa upp dig precis överallt dit hon kommer... vem vet, hon kanske springer på en bra matte eller husse medan hon väntar, och så missar hon chansen att visa hur fin du är?!? *ryser*

    Tass från Majsan, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan, nä det är synd om tvåbeningarna som inte kan anpassa sig till moderna tider. Tänk om hon springer på en bra människa till mig och inte kan visa en bild *spänner upp ögonen*

      Radera
  8. Uj uj, det låter som när husses feleton bråkade. Då var han inte på något vidare bra humör. *ryser*

    SvaraRadera
  9. Sippo, har husses feleton också bråkat med honom? Men han är väl inte lika vimsig som blogghjälpen?

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...