tisdag 18 mars 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Nu är det redan dags för mitt livs andra blogginlägg! Så då tänkte jag börja berätta lite om mig själv.

En gång bodde jag och min lillasyster Samantha i ett eget hem. Vi var jättesmå. Redan från början fick vi höra att det inte var meningen att vi skulle födas. "Vi har ju katter så det räcker och blir över ändå" sa våra människor.

Det kunde ju inte vi hjälpa. Vi gjorde oss så små och osynliga vi kunde så vi inte skulle vara i vägen. Som tur var hade vi vår mamma. Hon gav oss mat och värme och sa att vi inte skulle bry oss om vad tvåbeningarna sa.

Fast det var ju lättare jamat än gjort. Vi kunde ju inte ungå att höra vad de sa och det kändes på hela atmosfären i hemmet att vi var ett misstag.

Jag berättar mer i morgon.

11 kommentarer:

  1. Stackars lille Samie, vilken förskräcklig start på livet! Hoppas du snart hittar en snäll tvåbening! Jalle, fd katthemskatt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, jag hoppas jag har lika stor tur som du.

      Radera
  2. Samie, vilken jättefin bild på dig! Vilken tur att du föddes, fast dummingarna kallade det ett misstag! Redan ditt andra blogginlägg å du skriver så bra - där ser du att det inte är så läskigt att vara bloggkatt :-).
    Tasskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, tycker du det var en fin bild *rodnar lite*. Jag tycker också det var tur att jag föddes.

      Radera
  3. Så trist att få höra att man inte är önskvärd, det tycker vi inte någon ska behöva vara med om. Tycker att du skriver så bra men vi gissar att det inte blir bättre för er..Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ni gissar rätt. Det blev riktigt eländigt sen.

      Radera
  4. Hur kan någon så fin inte vara önskvärd?? Förstår ingenting?

    SvaraRadera
  5. Hej Samie! *vinkar glatt med tassen*
    Vad roligt att få lära känna dig! Du klarar ju det här redan galant.
    Stackars er, ingen kattunge skall behöva komma till världen oönskad. Vill de inte ha kattungar skall de kastrera sina katter! *stampar med tassen*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag hålelr med dig. Alla kattungar ska vara välkomna och väl omhändertagna.

      Radera
  6. Fy jam för att behöva höra att man inte är önskvärd :(

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...