torsdag 6 februari 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

 Efter senaste dagarnas stress behöver man ta igen sig lite.

Sedan R placerades hos sina jourmattar igår har jag fått rapporter om att han går på lådan och äter som han ska. Han stöder ännu inte på det opererade benet, eftersom han under så lång tid avlastat det på sitt andra bakben. Men han måste börja stödja även på sitt opererade ben, annars blir det inte bra.

Har jamat med honom om detta och han jamar att han får ta en sak i taget. Det har varit så mycket på sistone. Först har han gått och haft ont i 4 månader utan att få hjälp, sen händer det jamarmycket på några få dagar. Klart han måste få landa i sin nya situation.

Sen har våra kompisar i Kattfamiljen  hjälpt oss igen, genom att lägga ut en annons på en av våra andra kompisar som också bor i jourhem. Hon heter Cajsa och är lite lik Gloria till utseendet, men hon har haft ett mycket trevligare liv tidigare än Gloria så hon har inte varit rädd. Men Gloria blir mindre och mindre rädd för varje dag som går, hon också.

9 kommentarer:

  1. Skönt att det nu äntligen verkar gå åt rätt håll för lille R och att han nu blir sååå väl omhändertagen i jourfamiljen :-)!
    Bra att du, Stellan, nu får ta igen dig lite å samla nya krafter till alla dina åtaganden. Sov gott i natt (om inte Gloria nattbusar förstås?...hihihi)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ja det känns bra att R får all hjälp han behöver nu. Jag får nog tassa till Gloria om hon busar för mycket i natt.

      Radera
  2. Hoppas R snart börjar stödja på benet. Vad snällt av kattfamiljen att lägga ut annonser!
    Jamarfin bild på dig i fåtöljen, det är bra att du ser till att vila ut ibland.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, Kattfamiljen är jamarsnälla. Önskar många fler ville hjälpa oss.

      Radera
  3. Med din telepatiska hjälp blir nog R snart bättre! Du ser väldigt både vis och beslutsam ut på bilden! Fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag tror också R gör som jag jamar. Då kommer han snart vara alldeles frisk!

      Radera
  4. Ja, du ser bestämd ut. "Här bestämmer jag!". Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xantippa, det behövs nog nån som bestämmer när Gloria börjar ta sig mer och mer friheter.

      Radera
  5. Hoppas R kryar på sig snart! I ett bra jourhem brukar sånt gå lite fortare tror jag då känner kisse att han har stöd :-)

    Hoppas också fina Cajsa och ni också så klart får ett hem snart. Önskar jag kunde trolla fram superhem.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...