måndag 24 februari 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Ikväll har blogghjälpen varit här och hälsat på. Man tycker ju att det hör till god ton att ta med sig ordentligt med godis om man kommer och besöker sin bloggkatt och hans kompis.

Nåjam, jag känner ju blogghjälpen så jag har inte så stora förväntningar. Lite fick vi i alla fall.

Gloria ville inte hälsa på blogghjälpen idag. Hon låg inte bara under täcket i sängen redan när hon kom, utan under madrassen.

Men jag var förstås framme och hälsade och vi lekte lite med en grej som vi fått av jourmatte. Den viftar man med och den är jamarkul.

Tror det blir besök i helgen igen, och då förväntar jag mig rejält med godis. HÖR DU DET, BLOGGHJÄLPEN?

17 kommentarer:

  1. Bara så ingen blir orolig, såg att matte hjälpte ut Gloria från hennes gömställe. Får ni inget gottis från bloghjälpen får vi dela, Maja och jag har kvar i skåpet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, vilken tur vi har! Ni är så snälla allihop!

      Radera
  2. Klart att Gloria vägrar komma fram om blogghjälpen inte har med sig ordentligt med godis! Du och Gloria får busa ordentligt i natt istället, tänk att det nästan alltid är roligare att göra det när det är mörkt och tyst i huset.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovar att vi busade ordentligt!

      Radera
    2. Jag tycker Gloria gör helt rätt. Nån gång måste väl blogghjälpen lära sig att det är med GODIS man närmar sig henne?

      Radera
  3. Att komma på besök utan en rejäl godispresent är synnerligen oartigt! Tur att du hade skruvat ner förväntningarna p.g.a. tidigare erfarenheter, så blev chocken inte så stor. Men kanske är generositeten större på helgerna? Hoppas kan man ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jo, något lite större, eller mindre liten, är nog generositeten på helgerna. Men det är ingen dramatisk skillnad tyvärr.

      Radera
  4. ÄNTLIGEN är jag tillbaks vid tangentbordet igen å det första jag läser i din blogg från igår är att blogghjälpen FORTSÄTTER sin konstiga fördelning av gottisar! Mycket märkligt att hon ALDRIG verkar kunna sköta den viktiga uppgiften till er belåtenhet!!!? Tasskramar från Sven, Räkan å Lucia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, börjar nästan ge upp vad gäller blogghjälpen, förstår du.Tur att vi har jourmatte!

      Radera
  5. Ackjam, så beklagligt det är, det där envisa snålandet med godiset! VARFÖR, undrar man - gottis är ju till för att njutas av, och framför allt för att ÄTAS!
    Hoppas verkligen ni får riklig kattpensation vid nästa besök!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, ja, VARFÖR - det är frågan. HAr inte fått nåt vettigt svar ännu. Betvivlar faktiskt att jag kommer få det.

      Radera
  6. PS. *Ivriga* Glömde ju jama om att vi har publicerat ditt och Glorias gästinlägg nu! Tassa in här får ni se:
    http://gunillaofrasse.allas.se/stellan-och-gloria-hemlosa-katter-med-ett-hemskt-forflutet/
    Tassklappar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba & Tasse, vi har sett det, och vi är SÅÅ tacksamma!

      Radera
  7. Gloria kanske kände sig lite under täcket bara och ville vara ifred.
    Jag tycker det är på tiden att blogghjälpen tar med sig MER gottisar till er. Hur ska ni, speciellt Gloria, kunna bli trygga kissar om ni får så snålt med gottis?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det värsta är, förstår du Sippo, att jag vet att det finns massor av godis på katthemmet! Bara att lasta brummisen full, alltså!

      Radera
  8. Det är ju inte alla dagar man vill umgås, ibland vill man ju bara vara. Gottisar kan ju hjälpa lite på traven förstås.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, rejält med godis hade nog lockat fram Gloria tror jag.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...