torsdag 13 februari 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har jag funderat på en del saker. Först tänkte jag på att den finns en tillsynsplikt för katter. Det är kriminellt att lämna en katt utan tillsyn. Om man t ex reser bort ska katten ha tillsyn minst två gånger om dan. Då undrar jag: måste sånt verkligen lagstiftas? Jag tycker förstås att det är bra att lagen finns eftersom en del människor uppenbarligen inte kan tänka själva, men det är märkligt hur lite en del tänker på sina djur.

Sen läste jag att modeskaparen Karl Lagerfeldt vill gifta sig med sin katt, Choupette. Varför kan inte människor inse att djur är djur. Vi vill inte gifta oss med människor. Vi vill bara bli bra behandlade av dem!

Nu ska jag nog tänka ett tag till, sen blir det nog bus med Gloria.

6 kommentarer:

  1. Det är tyvärr många som saknar sitt sunda förnuft.
    Busa med Gloria, det är säkert bättre, än att fundera över märkliga tvåbenta ;-)

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ni har nog rätt. Man ska inte fundera så mycket över sånt maninte kan påverka.

      Radera
  2. Uschjam så hemskt att gifta sig med en människa!! De skulle de ju inte kunna vara oss underställd personal längre?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jooo, det skulle de väl kunna vara ändå i och för sig, men vilken katt vill vara gift med en tvåbening?

      Radera
  3. Tvåbeningar är bra konstiga!
    Busa med Gloria låter mycket bättre än att gifta sig med en tvåbening!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tur att det i alla fall finns lagar som säger att tvåbeningar inte får gifta sig med oss.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...