måndag 27 januari 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har jag funderat lite.  Först tänkte jag på hur det var när vi bodde på katthemmet. Jag tyckte det var ganska OK, men Gloria blev lite stressad av alla andra katter där. Nu när vi bott i jourhem ett tag märker vi ju båda två hur mycket roligare och lugnare det är att bo i ett riktigt hem.

Sen tänkte jag på framtiden. Tänk om ingen vill ha oss, fastän både jag och Gloria så gärna vill flytta direkt härifrån till ett eget för-alltid-hem. Vad ska vi göra då?

Tankarna far runt i huvet. Vet du nån som kan hjälpa oss med ett eget kanonhem?

11 kommentarer:

  1. Åh, vad jag önskar att jag visste om något hem åt er! Att jag kunde trolla. Men jag är ändå glad åt att ni får vara på ett ställe som gör att Gloria mår bättre. Och det bara måste ju finnas någon som vill bo tillsammans med just er två!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag är också väldigt glad att vi får bo här så länge. Men deet är klart att vi vill ha ett alldeles EGET hem.

      Radera
  2. De där är knepigt, för fast vi gärna vill att ni ska få ett eget hem så är det helt ok att ni bor hos oss. Ett bra hem och en bra människa att ta tass om är viktiga saker, inget man kan stressa fram. Du har säkert sett att matte lagt ut en kontaktannons på min blog! Vi får hjälpas åt att hitta den där rätta människan med tålamod och förståelse för era behov. Och matte hade gärna blivit er föralltid människa, men jag är inte riktigt överens med henne där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jag vet ju att du inte är så förtjust i kattsällskap. Men vi är väldigt glada ochh tacksamma att vi får bo här i väntan på vårt alldeles egna hem. Vi hoppas det inte dröjer alltför länge innan vi får det.

      Radera
  3. Vi hoppas hela tiden, att ni ngn gång ska få ett för alltid hem. Är också glad att ni får bo hos Pelle tills ni får ngt bra hem, och en snäll tvåbening att ta tass om.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, ja nån gång är det vår tur!

      Radera
  4. Ert för alltid hem finns där någonstans, vi tror att era människor kommer snart. Fram till dess har ni det ju toppen hos Pelle och Maja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja vi har det verkligen så bra man kan ha det i väntan på ett alldeles eget hem.

      Radera
  5. Förstår att tankarna snurrar lite xtra ibland men en dag kommer era människor! Ni är ju ett superpar! Om bara folk inte var så rädda att ta hand om skyggisar, som Gloria, det syns ju redan att hon gör framsteg varje dag efter flytten å så är hon ännu sötare i verkligheten än på bild - det sa matte efter att ha sett henne på katthemmet innan jul!Tasskramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ssshhhhh, du får inte jama högt att Gloria är ännu sötare i verkligheten. Hon kan bli jättemallig ju.

      Radera
  6. Hej alla. Jag såg kommentarer från människor som redan fick sitt lån från AMERICAN FINANCE GROUP och sedan bestämde jag mig för att ansöka enligt deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto ett totalt belopp på $ 30 000 som jag begärde för. Det här är verkligen en bra nyhet och jag rekommenderar alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post (christywalton355@gmail.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...