lördag 25 januari 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har jag inte så mycket tid att blogga. Jag är upptagen.

Ni vet väl att det ska räknas fåglar den här helgen? Gissa om jag har räknat? Det finns kattiljoner fåglar här. Jag ska rapportera varenda en.

Pålitiligare statistik kan de där fågelräknarna aldrig haft.

Annars är allt bra. Jourmatte sov i vårt rum i natt. Jag trodde inte mina ögon när hon la sig i sängen för att sova! Hon är ju egentligen allergisk mot katter!

Tänk så många gånger jag hört på katthemmet att tvåbeningar som nyst några gånger måste lämna tillbaka sin katt. Och så går vår jourmatte och lägger sig i vårt rum, bara för att vi ska få känna hur det är att bo i ett eget hem!

Finns det Nobelpris för jourmattar?

7 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt med att få ha jourmatte där hela natten! Passade ni på att få lite extra gos också?
    Låter jamarskojsigt att räkna fjäderkotletter och en pålitligare rapportör än dig kan de inte få.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det var en alldeles overklige känsla. Tänk, en tvåbening som sov hos oss!

      Radera
  2. Såå mysigt att ni har den bästaste jourmatte i väntan på er föralltidmatte eller husse. Skönt att bara kunna säga matte!
    Vad tyckte Gloria om nattsällskapet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, vi väntar fortfarande på vår för-alltid-människa, men blogghjölpen har sagt att vi kämpar på så länge vi behöver!

      Radera
  3. Akta så du inte blir överansträngd i ögonen av att räkna fåglar
    Det låter som ni har det jamarbra hos er snälla jourmatte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, nä jag kanske skulle prova ut några glasögon? Lite jobbigt har det faktiskt varit att räkna.

      Radera
  4. Hej alla. Jag såg kommentarer från människor som redan fick sitt lån från AMERICAN FINANCE GROUP och sedan bestämde jag mig för att ansöka enligt deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto ett totalt belopp på $ 30 000 som jag begärde för. Det här är verkligen en bra nyhet och jag rekommenderar alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post (christywalton355@gmail.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...