fredag 24 januari 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har jag börjat jobba med att skapa KFF, Katternas FackFörbund. Det är inte så lätt som det låter, må ni tro, men det ska nog fixa sig. Har förstått att behovet är stort. Många katter skulle behöva stöd och hjälp för att få igenom sina rättmätiga krav.

Annars blev det lite struligt igår kväll. Jourmatte var inne hos oss och lekte med oss som hon ofta gör. Jag kände plötsligt att jag måste göra ännu en undersökning av den väldigt intressant garderoben. Tydligen blev jag lite högljudd, för Gloria blev sur på mig och jourmatte sa också att det var för rörigt, så hon gick ut ur rummet. Det hade jag ju inte räknat med förstås.

Som tur är har både Gloria och jourmatte förlåtit mig. Fast det är klart... det är mycket kvar att undersöka där inne...

Idag har i alla fall jourmatte lekt,,, ehhh tränat med oss! Det kan ni se på denna  film.
Det är vikitgt att hålla sig i form!



7 kommentarer:

  1. Alltså - den där garderoben: Det är väl inte så att det möjligtvis e en monsterkusin till Gustavs skåpmonster som döljer sig därinne??? I så fall måste du platsa monstret omgående!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det är precis det du undrar som jag håller på att undersöka! Det är nåt väldigt misstänkt där inne nämligen!

      Radera
  2. Åh, så väl jag känner igen det där plötsliga behovet att skåpundersöka! Man bara MÅSTE in, och NU! Tänk om det är som Sven funderar, att en kusin till mitt skåpmonster bor där i garderoben? Otur att det blev litet olyckligt när du skulle fullgöra din plikt, men jag hoppas det blir lugnare nästa gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, som du, om någon, vet är det ju ibland så att det går lite hett till när man ska jaga skåpmonster. Jag misstänker starkt att nån kusin till ditt skåpmonster har letat sig in här!

      Radera
  3. Man måste ju undersöka! Nu har du ju en klok jourmatte som förstår så det är klart hon förlåter dig! KFF kommer att göra stor nytta! Tror att snål godistillgång kommer på agendan ganska fort.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi är väldigt glada och tacksamma över att jourmatte är så klok och snäll. Annars hade vi inte ens fått vara här.

      Radera
  4. Hej alla. Jag såg kommentarer från människor som redan fick sitt lån från AMERICAN FINANCE GROUP och sedan bestämde jag mig för att ansöka enligt deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto ett totalt belopp på $ 30 000 som jag begärde för. Det här är verkligen en bra nyhet och jag rekommenderar alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post (christywalton355@gmail.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...