onsdag 8 januari 2014

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

 Idag har vi haft fint besök här på katthemmet må ni tro. Det var två tejer som länge jobbat med skyggisar och andra katter. Blogghjälpen ventilerade lite tankar hon haft med dem och fick många bra svar.

Sen vill jag nämna att Wikki idag har ett inlägg om katterna Tango & Cash . Det kunde gått riktigt illa för dem om inte en snäll människoa hittat dom. Wikki säger bl a att om ni ser en katt som inte verkar må bra, tveka inte att hjälpa den. Ni kan vara deras sista livlina.

Sen ska jag nämna att det kommer hända lite saker här. Det är INTE så att vi fått ett nytt hem! Men det kommer hända andra saker. Det ska jag berätta mer om i morgon!

11 kommentarer:

  1. Spinnande besök!Vi läste Wikkis inlägg, viktigt att våga se också! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst är det viktigt att våga se de som har det kämpigt.

      Radera
  2. Blogghjälpen behöver kanske fler än dig att ventilera saker med, och då passar säkert de där tjejerna in precis! Även om DU förstås är den främste experten!
    Undrar just vad som kommer hända? *nyfiken*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav. klart att jag är främste experten. Men visst behöver blogghjälpen info från fler!

      Radera
  3. Det måste vara jamarsnälla tjejer som gillar skyggisar! *kurr*
    Wikki jamar mycket klokt på sin blogg tycker vi.
    Men vilken busig misse du är Stellan som gör oss så nyfikna igen! Först om saken som blogghjälpen köpte och nu om andra saker som skall hända. *biter på klorna*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, gissa om de är jamarsnälla! Snart får ni vet vad som är på gång.

      Radera
  4. Så bra att kunna prata och sprida kunskap om skyggisar så att fler kan ha nytta av det. Nu blev vi, precis som de andra, nyfikna på vad som kommer att hända! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, hi-hi, vad kul att ni också blev nyfikna!

      Radera
  5. Det är så underbart varje gång man hör om en katt som har räddats. Och det är ju mest tack vare att det finns människor som ni katthemsjobbare som det kan bli möljigt. En eloge till er alla!
    Ska bli jättespännande att höra vad som ska hända!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, jag tycker det är jamarbra att det finns människor som vill hjälpa oss. Tänk vad som skulle hända oss annars!

      Radera
  6. Hej alla. Jag såg kommentarer från människor som redan fick sitt lån från AMERICAN FINANCE GROUP och sedan bestämde jag mig för att ansöka enligt deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto ett totalt belopp på $ 30 000 som jag begärde för. Det här är verkligen en bra nyhet och jag rekommenderar alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post (christywalton355@gmail.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...