tisdag 31 december 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Ni kanske tror att jag ska komma med djupa funderingar eftersom det är sista dagen på året? Njaej, det är så många andra som gör, så jag kör en liten blogg som vanligt istället.

Jag har ju läst en del på sistone. Bland annat att det är riskkalipatis,,, riskpalialisk,,, äh, såna där som har många pengar som de satsar i lite mer riskabla verksamheter som i gengäld förväntas ge stor avkastning, som köpt upp flera djursjukhus. Egentligen bryr inte jag mig om vem som äger ett sjukhus, men om de äger dem bara för att tjäna pengar, då sätter jag ner tassen! Då kan de ägna sig åt verksamheter där man inte utnyttjar sjuka djur - eller tvåbeningar.

Nu har jag läst på Vi med Djurs hemsida att det faktiskt finns de som jobbar för att vi ska få Billigare veterinärvård också. Hoppas det öppnar flera såna djursjukhus som det i Örebro.

Sen kan jag nämna att jag avkrävt blogghjälpen ett nyårslöfte i alla fall. Jag frågade om hon skulle hjälpa oss att hitta ett hem även 2014. Då sa hon att jag skulle tänka på hur det gått för alla tidigare bloggkatter på Södertälje Katthem. Förr eller senare är det er tur, sa hon. Jag vet inte när, men rätt som det är står er människa här!

Det kändes bra. Vi hörs nästa år!

17 kommentarer:

  1. Önskar er alla katter och människorna på katthemmet ett riktigt gott nytt år <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, vi önskar er också ett riktigt fint 2014.

      Radera
  2. Vi hoppas på ett bra 2014 för alla katter och andra djur. Hälsa alla kattkompisarna på katthemmet. Vanessa och Vilda + våra tvåbeningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå vi glömde att du ska hälsa till alla som hjälper till på katthemmet, dom gör ett kanonjobb. Vanessa och Vilda

      Radera
    2. Vanessa och Vilda, tack för hälsningen. Vi har tur som har tvåbeningar som hjälper oss med det praktiska här på katthemmet. Vii försöker alltid vara snälla mot dem!

      Radera
  3. "En vanlig liten blogg" tycker vi nästan e de bästaste - det är så mycket ståhej å annat kring jul å nyår! Stellan - tänkk så underbart den dag då vi får läsa i din blogg att era människor har kommit, för den dagen kommer ju! I det har blogghjälpen helt rätt! Stor tasskram, Sven, Räkan, Lucia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ja nån gång kommer nog våra människor. Det ska bli kul att skriva det blogginlägget!

      Radera
  4. Ja den här gången har blogghjälpen alldeles rätt, alla bloggkatterna innan dig har fått egna för-alltid-hem. Ibland tar det lite längre tid men det gör inget bara det blir rätt hem. När du minst anar det så står er nya husse/matte där och tittar in på er.
    Vi önskar er alla ett riktigt gott nytt år!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja och blogghjälpen har sagt att hon inte överger oss! Även om hon är tokig ibland så känns det bra att hon säger så.

      Radera
  5. Vår vettis är fortfarande jätteduktig, trots att de blivit uppköpta av såna där riskabla typer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, klart det finns snälla och duktiga vettisar även där. Man får hålla sig till dem.

      Radera
  6. Jag tror alla gånger att ni får ett eget hem nästa år! Någonstans väntar någon eller några människor på just er! Hoppas ni alla katter på hemmet får en lugn nyårsnatt utan smällar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jodå, nyårsnatten var rätt OK. Vi bor ju inte i nåt bostadsområde så det var rätt lugnt här.

      Radera
  7. Vi är säkra på att era människor kommer under året även om det är jobbigt att vänta så är det ju som de andra jamar:viktigast att det blir rätt..Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det måste ju bli rätt till sist. Men det är klart att det känns lite kämpigt ibland.

      Radera
  8. Mycket intressant att läsa artikeln om billigare veterinärvård. Hoppas att det sprider sig över landet. Det kanske kan rädda livet på många katter, vars människor nu inte tycker sig ha råd med veterinärvård.
    Så hoppas jag naturligtvis att du och Gloria snart får ett riktigt bra hem tillsammans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, vettisar är ju till för att rädda lliv, så det är inte mer än rätt att det är till priser som de flesta kan betala.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...