onsdag 6 november 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.



Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har jag tagit det lugnt. Jag har förstås funderat en del. Det gör jag ju alltid.

Jag har funderat en del över TV-programmen. Arga snickaren, Arga kocken, elaka Hollywoodfruar och annat.

Varför är alla så arga och otrevliga? Vore det inte bättre om de vore snälla och trevliga? Det tycker i alla fall jag.

Jag vill se program som heter: Snälla snickare, Hjälpsamma kocken, Trevliga kvinnor.

Såna där elakingar har jag och mina kompisar fått mer än nog av!

5 kommentarer:

  1. Ja, bästa vänner, gosiga katter.... finns massor med positivt att göra program om. Men de som tittar vill nog ha elände och bråk, konstigt nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, men om tvåbeningar vande sig vid positiva program kanske alla skulle bli snällare och må bättre?

      Radera
  2. Mjau, vi håller jamans med dig. Det skulle finnas TV program där alla är snälla mot varandra istället för att vara elaka med mera. Det finns jamans många program om det. Tycker att TV skule visa såådana istället.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, det vore mycket roligare att titta på kuliga program!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...