söndag 17 november 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Så har det varit öppet hus igen. Jag är ju rutinerad nu, så allt löpte som det brukar. Förutom att vi nu har ett fint galler för fönstret vid brandtrappan förstås. Fast det är inte låst när det är människor här, bara när de gått hem.

Idag har jag tänkt mycket på två saker. Dels att vi nog inte skulle ha haft ett katthem om inte snickare Christer, elkunniga Niclas, snickare Patrik, snälla Paula och Kjell och flera andra människor hjälpt oss att bygga det. Ibland tycker jag det är bra att påminnas om det.

Dels har jag tänkt på min lilla kompis H som ligger på djursjukhuset nu och kämpar. Han har legat där i två dygn och får ligga kvar tills i morgon. Jag har funderat på hur jag ska kunna hjälpa honom, för det kostar många pengar att ligga på ett djursjukhus ska ni veta. Jag tänkte faktiskt att jag skulle kunna ha en liten miniauktion. Inte lika fin som de auktioner vår vän Wikki  brukar ha, men en auktion som kanske kan få in några pengar till hans vård.

Jag ska försöka ordna det i veckan som kommer! Jag känner att jag måste prioritera det.


11 kommentarer:

  1. En auktion är både bra och rolig! Vi är med, jama bara till när det är dags!

    Kurr från Imma, abbemissa, som också lovar att klosterkatterna skall knäppa tassarna för lilla H - och mattarna lovar att be för honom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma, vad snälla ni är, både som ställer upp på auktionen och knäpper tassar och ber för lilla H.

      Radera
  2. De är bra att tänka på alla snällisar ibland och inte bara på elakingar. Vad spinnande med en auktion, det ser vi fram emot! Vi håller tassarna för att H skall bli frisk och kry
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ju fler som håller tassarna för H, desto större är chansen att allt går bra.

      Radera
  3. Det finns fankattiska människor också, skönt att flera av dem har hittat till er! Vi är gärna med på en auktion.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det är tur att det inte bara finns dummisar. Faktum är att det finns fler snällisar än dummisar, men det är mest dummisarna som låter tala om sig.

      Radera
  4. Hej, är det lille "H" som du skrev om häromdagen? Hoppas det går bra för honom. Gör gärna en auktion, det blir alltid jättebra. Jag är med och bjuder! Många hälsningar från Charlotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Charlotte,, ja det är samma lilla H. Vi hoppas också han ska klara sig. Han är värd att satsas på, liksom alla katter är.

      Radera
  5. Håller tassarna att det går bra för lilla H
    Tasskram till er alla och till Lilla H

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, det är bra att ni håller tassarna för lilla H. Det behöver han.

      Radera
  6. Ja det är allt bra tur att det finns en massa snällisar också !
    Håller tassarna i kors för Lilla H !
    Låter som en jamarns braig idé med en auktion :)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...