fredag 15 november 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Jahajam, så var det fredag igen. Blogghjälpen var här ett tag på kvällen ooch hämtade en jourkatt. Sen kom hon tillbaka med en som varit i jourhem. Förstår inte vad hon håller på med.

Sen har vi en liten kattunge som inte alls mår bra. Han får bo på sjukhuset i natt och vi hoppas han kryar på sig snabbt. Det händer alltid en massa här på katthemmet men jag har allt under stenhård kontroll! Inget undgår mina gröngula ögon!

I morgon måste jag nog ta tass om snickare Christer. Jag ska jama om för honom precis hur han ska göra, så det kommer nog gå bra.

8 kommentarer:

  1. Det tjänns tryggt att veta att du har kåll på läget.
    Helsningar,
    Tindra å Viska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tindra och Viska, ja ni om några vet ju att behovet av kontroll här på katthemmet är stort. Jag känner det som min plikt att utföra täta och noggranna kontroller.

      Radera
  2. Vad glad snickare Christer ska bli när han får stå under ditt kloka beskydd! Hoppas lillkissen blir bättre, och att det blir en fin helg på katthemmet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, Christer och jag jobbar väldigt bra ihop. Jag tror allt kommer gå fint!

      Radera
  3. Jag tror att det blogghjälpen gör är ovärderligt för katterna, precis som det var ovärderligt att rädda dig och Gloria och nu är ovärderligt att hon söker efter rätt hem åt er! Små katter behöver tuffa människor som slåss för dem, och vi är jamarglada att ni har alla de fina människorna på katthemmet som hjälper er varenda dag. Ni kanske skulle bjuda dem på varsin Dentis någon gång?

    Tass från Imma och klostergänget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma och Klostergänget, vi är också jamarglada för allla snälla människor som hjälper oss på olika sätt. De behövs, varenda en. Men bjuda dem på en Dentis... Nja, det tål nog att tänka lite på.

      Radera
  4. Hoppas verkligen att det går bra med kattungen. Det blir ju bra när man hjälps åt, tur att man är bra på olika saker.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi håller alla tassar och tummar för kattungen. Vi vill så gärna att den klarar sig.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...