onsdag 30 oktober 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

 Det kanske är svårt att se på bilden, men så här ser det i alla fall ut när Gloria och jag sover tillsammans. Så såg det ut igår när det stormade som värst. Trots att jag är en stor, stark kille vågar jag erkänna att jag tycker det är obehagligt när vädrets makter rasar utanför fönstret. Blogghjälpen säger att det är en styrka att kunna erkänna att man är rädd ibland.

Vi hoppas fortfarande på ett gemensamt hem, Gloria och jag. På katthemmet säger de att det kan dröja lite längre innan det hemma dyker upp, men eftersom vi tycker så mycket om varandra tycker man inte vi ska säras på. Det tycker jag låter bra. Jag bor hellre lite längre här med Gloria än ensam nån annanstans.

18 kommentarer:

  1. Det känns ju bättre när man är tillsammans och kan stötta varandra. Värt att vänta på ert hemma även om det tar lite längre tid. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja vi är beredda att vänta på vårt rätta hem.

      Radera
  2. Klart att ni ska få fortsätta bo tillsammans! Vi katter har minsann också rättigheter. *nickar allvarligt*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja det har vi verkligen *stampar med tassen*.

      Radera
  3. Här tassade jag runt i takfönstrena när det stormade , inte för jag såg så mycket för det var ju mitt i natten :)
    Håller tassarna för att du o Gloria ska hitta ett gemensamt hem !!
    Nospussar och tassklappar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, vi såg inte heller så mycket, men det gjorde inget för vi sov istället.

      Radera
  4. Mysigt att kunna söka trygghet tillsammans när det är oväder ute. Vi tycker också att det är bra, om ni som är kompisar skulle hitta era människor så att ni får bo ihop. Ibland tar det lite tid, men det är det värt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, vi har redan väntat länge och vi kan vänta ännu längre. Bara det blir rätt.

      Radera
  5. Visst är det härligt med kompisar att dela allt med! Vi håller tassarna hårt för att ni får flytta till ert för-alltid-hem tillsammans, även om det tar lite längre tid.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, att ha nån att jama med är mycket värt. Gloria och jag jamar jättebra tillsammans.

      Radera
  6. Mjau, så klart ni ska flytta tillsammans.
    Ni är ju kompisar, och kompisar delar man inte på
    så jamans
    Så vi håller våra tassar att ni kommer till ert *för alltid hem* framöver tillsammkans.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, nä man delar inte på kompisar!

      Radera
  7. Vilken fin bild, den är ju en perfekt illustration till ditt budskap i inlägget - att man blir starkare tillsammans. Och klart man måste kunna erkänna att man blir rädd, hur skulle man annars kunna veta när man måste fly för att rädda sitt liv? Det är ju bara dumt att förneka rädslan och tassa rakt in i farliga situationer.
    Tack för fina ord och jam i vår blogg, käraste vänner <3
    Kramar och klappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också det är en fin bild. Vi ligger ofta så numer. Och vad vore vi för kompisar om vi inte stöttar så gott vi kan när man har det kämpigt?

      Radera
  8. Stellan, det är klart att er människa kommer, endera dagen. Ni är så trygga och fina tillsammans så klart ni ska fortsätta på livets stig ihop. Och hellre då trygga på katthemmet ett tag till, än på villovägar i kalla vintern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, vi vill verkligen inte ut på villovägar i kalla vintern! Vi vill ha ett varmt hem, på alla sätt.

      Radera
  9. Å, vilket mysigt foto! Så varmt och gott ni har det ihop. Klart att ni vill bo tillsammans även i fortsättningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, ja vi kommer att kämpa för att få bo ihop. Alltid.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...