söndag 13 oktober 2013

KAtten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag är vi lite trötta. Jag har tagit tass om öppet hus. Det kom ganska många besökare men mina människor kom inte.

Blogghjälpen har varit på SVEKATTmöte hela dagen. Givetvis fick jag förbereda det också. 

Det händer en hel del där. Bland annat ska det så småningom bli en ny sökdatabas för katter på rymmen. Det tror jag är väldigt bra.

Nu ska jag vila för i morgon är det styrelsemöte här på katthemmet och ni vet ju vem som håller i förberedelserna för det?

10 kommentarer:

  1. Allt som gör det lättare att hitta katter som kommit på villovägar är bra. Heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja det vet ju du. Tänk när Viska var på rymmen!

      Radera
  2. Låter som en jamar bra idé med en databas där man kan söka bortsprungna katter !
    Hoppas du får vila lite nu ikväll Stellan och att du sover gott inatt !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja nu behöver jag faktiskt koppla av lite. Det är mycket nu.

      Radera
  3. Bra ide! Hörde att du fick lite mynta av matte, och att Gloria inte ville ha. Matte visade ert fina katthem för sin bror under öppna huset. Bara beröm, för fina katter och fina lokaler,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, det var kul att träffas igen.Ni är alltid välkomna till oss!

      Radera
  4. Bra när det är många besökare, dina människor kommer nog snart nu tror vi. Databasen låter som en riktigt bra idé.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är bra att det är många besökare, men för Gloria och mig är det huvudsaken att det är VÅRA besökare.

      Radera
  5. Kul med många besökare, men synd att inte era människor kom. Jamarbra ide med registret!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag tror registret kommer bli jättebra, men det behövs en lag på att alla måste ID-märka och registrera sin katt också.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...