tisdag 3 september 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättara

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen på katthemmet en stund. När hon gick in i buren passade jag på att smita ut! Det har jag inte gjort tidigare. Det var jättekul ute i kattsalen.

Jag var ute en lång stund och hälsade på kompisar i andra burar. De flesta visade sig vara väldigt trevliga. De varken fräste eller morrade utan vi nosade vänligt på varandra.

Sen tycket blogghjälpen att jag skulle in i buren igen. Det tyckte inte jag! Då bar hon in mig! Dumma blogghjälpen!

Fast en sak var bra. När hon bar mig tog hon medvetet på magen där jag haft ont tidigare, men jag reagerade inte på det. Jag är nog frisk nu!

16 kommentarer:

  1. Hihi, smarta blogghjälpen! Och smart av dig att tassa runt lite på egen tass när tillfället gavs

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, det var jamarkul att tassa runt lite överallt!

      Radera
  2. Hihi, helt rett att passa på att smita iväg lite när du kan. Schönt att du inte har ont i magen lengre.
    -Tindra & Viska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tindra & Viska, brukade ni också smita ut när ni bodde här? Jag tycker liksom det hör till att man gör det.

      Radera
  3. Skönt att du inte har ont i magen längre. Fiffigt av Blogghjälpen att bära dig så hon kunde få VETA att du inte har ont ;-)

    =^-^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ibland är hon lite lurig, blogghjälpen. Fast för det mesta är det jag som lurar henne.

      Radera
  4. Mjau, så jamans skönt att du inte har ont i magen längre, tassarna upp.

    Tass tass

    SvaraRadera
  5. Klart du måste passa på när tillfället finns. Härligt att höra att det går framåt för dig och att du mår bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolfart och Gräddnos, ja man måste passa på. Det känns jättebra att jag mår bra nu.

      Radera
  6. Lite busigt! Skönt att det känns bra i magen! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, fast man måste busa lite ibland, eller hur?

      Radera
  7. Så uppfriskande med rundtur på egen tass! Bra gjort! Fast bäst var förstås att du inte hade ont i magen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja att inte ha ont nånstans är det bästa av allt. Rundturen kommer i andra tass.

      Radera
  8. Vad busig du var idag! *fnissjam*
    Tänk vad lurig blogghjälpen kan vara, men vad skönt att du inte har ont i magen idag. Vi håller tassarna för att det håller i sig!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, hi-hi, ja lite busig var jag. Fast blogghjälpen tyckte nog det var kul.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...