söndag 1 september 2013

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Först ska jag berätta att det tyvärr inte finns några nyheter om Freddy ännu. Vi fortsätter hålla tummar och tassar för att han snart går in i fällan eller hem till sig direkt.

 Sen har vi haft full fart här på Hittekattens dag. Det var en väldigt trevlig dag med mycket folk som besökte oss, köpte lotter, grillkorv, kaffe och annat, så vi fick ihop en duktig slant.

Fast det viktigaste sparar jag till sist att berätta: Jag har fått en intresseanmälan! I morgon ska hembesöket göras. Så nu får ni hålla tassar och tummar för mig också!

17 kommentarer:

  1. Nämen HURRA, Stellan! En intresseanmälan! Hoppas att hembesöket går riktigt bra så att du får ett eget hem. Jag stod och tittade på dig en stund på trevliga Hittekattens dag. Du är en så vacker katt.
    Jag håller också tummarna för att lilla Freddy snart kommer tillrätta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, vi får se hur det går. Jag håller också tassarna för Freddy.

      Radera
  2. Vad härligt med en intresseanmälan, nu hoppas vi att det går bra så att du får komma hem! Så bra att ni fick in en bra slant idag!
    Så håller vi så klart alla tassar och tummar vi har att Freddy går i fällan. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, i behöver varenda peng vi kan få. Vi har haft många sjuklingar här, och sånt kostar massor.

      Radera
  3. Men uschjam så trist att han inte tassat hem än. Vi håller tassarna och försöker med telekattiska tankar få hem honom igen.

    Jamarstort grattis till din intresseanmälan, fast egentligen är vi ju inte ett dugg förvånade över att någon fastnade för dig. Snarare att det tog så lång tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, bra att ni telekatterar till Freddy. Han MÅSTE tassa hem!

      Radera
  4. Vi kommer att hålla allt som går att hålla! Du är så stilig, matte pratar om dig massor. Du so...tog visst igen dig lite när hon hälsade på idag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jaha, tog jag igen mig precis när matte var där? Det var ju tokigt...

      Radera
  5. Grattis Stellan, hoppas att allt går bra med hembesöket imorrn och att du får ditt eget hem snart :)
    Sen håller vi också allt vi kan för att Freddy ska komma hem till sina människor igen!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, det är mycket att hålla tassarna för nu!

      Radera
  6. Hurrjam för att du har fått en intresse anmälan Stellan, hoppas du sedan får ditt föralltid efter det.
    Jamar synd att Freddy inte har tassat hem än :(
    Hoppas han gör det snart iaf.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, tror du Freddy tassar hem snart? Hoppas du har rätt.

      Radera
  7. vad kul stellan, nu blir lilla frida glad när hon får reda på det. kramar

    SvaraRadera
  8. Jamarns vad vi skall hålla tassarna för att hembesöket går bra och att det är människor som förstår hur det är att vara kattägd av en misse med magproblem! Sen fortsätter vi hålla tassarna för att Freddy hittar hem igen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja, det är nödvändigt att de gillar mig även om jag har ont i magen.

      Radera
  9. Åh så kuligt att det gick så bra på Hittekattens Dag och att du fått in en intresseanmälan :)
    Fortsätter hålla tassarna i kors på att Freddy ska gå i fällan !!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...