fredag 30 augusti 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag var jag lite trött. Då passade blogghjälpen på att blixtra mig precis när jag skulle gäspa! Får man göra så? Jag tycker det visar stor brist på respekt. 

Dessutom behöver jag vila allt jag kan för nu håller jag på att planera söndagen allt vad tygeln håller. Som alla väl vet är det Hittekattens Dag på söndag och givetvis ska vi på Södertälje Katthem fira det.

Det blir loppis, lotteri, kaffe, saft, bröd - och bäst av allt: man får besöka oss katter!

Det enda dumma med Hittekattens Dag är att det inte är allmän helgdag. Det borde vara Hittekattens Dagafton på lördag och Annandag Hittekattens Dag på måndag.  Så tycker jag det borde vara!

7 kommentarer:

  1. Vilket otroligt braigt förslag med helgdagarna! Länge sedan jag läste något så vettigt!
    Hoppas det kommer massor med snälla människor på söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, visst är vi värda fler och riktiga helgdagar!

      Radera
  2. Jamar som Gustav, det var jamars så bra idé, med dom däringa helgerna, tassarna upp!
    Hoppas ni får mycket besök dessa dagar, mjau

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, jag hoppas också det kommer många besökare till alla katthem i morgon!

      Radera
  3. Vilket bra förslag du kom med!
    Hoppas det kommer massor av människor imorgon, men framför allt att dina människor kommer!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tänk om just mina människor kommer! Fast jag vågar nästan inte hoppas det...

      Radera
  4. Håller med dig om att Hittekattens Dag skulle vara allmän helgdag !
    Hoppas det kommer riktigt många besökare till katthemmet idag !

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...