tisdag 27 augusti 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Vilken dag! Jag är alldeles utkattad.

Det började med att jag inte fick nån mat. Tänk att man kan missunna en liten katt mat, på ett katthem dessutom!  Sen tog de bort min toalåda och ställde in en annan låda med nåt konstigt i botten (blogghjälpen: vi försökte få Stellan att kissa så vi kunde ta med ett urinprov till djursjukhuset). Jag jamade i högan sky och krävde att få tillbaka min TOALÅDA!

Efter ett tag insåg de att jag måste få tillbaka den. Nåjam, då var det bara att vänta på frukosten. Mina kompisar fick, men inte jag! Vad var detta för mobbning?

Efter en lång. lång stund satte man inte en transportbur. Jag gick in i den direkt, för jag tror ju alltid att jag ska få åka till ett kanonhem. ICKE.

Jag kom istället till vettisen. Där fick jag ett stick och sedan blev jag så trött, så trött. När jag vaknade stod vår hälsoansvariga där och klappade mig och sa att vi skulle åka tillbaka till katthemmet.

Blogghjälpen kan berätta att man inte hittat nåt fel på mig på ultraljudet, men att man tagit blodprov. Hon hoppas det ska visa vad som är fel.

14 kommentarer:

  1. Lilla vännen! Vilken jobbig dag. Hoppas att vi får besked nu så du kan få rätt meducin och bli pigg igen.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det var en riktigt jobbig dag. Nu väntar jag på beskedet.

      Radera
  2. Men jam, vad är det som händer? Svälta en stackars katt sådär?! Jag är mäkta upprörd över detta beteende. *stampar ilsket med tassen*
    Sen är jag ännu mer upprörd över att de snodde din toalåda. Jag har själv blivit utsatt för denna kränkning och då lämnade jag en present till husse i köket...
    Du kan inte smita ut till köket på katthemmet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst bör man väl anmäla sånt här? Så får det ju inte gå till!

      Radera
  3. Din stackare! Hoppas proverna visar vad som kan vara fel! Kan du vara allergisk mot något i maten? Wilmas kompis Oscar var allergisk mot fiskprotein som finns i nästan all kattmat och fick ont i magen och blev dålig om han fick i sig det.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi ska vänta på provsvaren. Om inte de ger nåt får vi gå vidare.

      Radera
  4. Uschjam, det där med lådan känner jag igen! *ryyyyser* Vad hemskt det var!
    Men det var ju bra att ultraljudet var okej. Håller tassarna så för att du ska bli helt frisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag ska nog anmäla dom för snodd av lådan!

      Radera
  5. MEN Stellan då, din stackare, hoppas det inte är ngt allvarligt iaf, mjau
    Jamarns tur att ultraljudet var bra iaf, tassarna upp för dig kompis.

    Tass i tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, jag hoppas också att det inte är nåt allvarligt. Vi får se om de hittar nåt.

      Radera
  6. Hoppas du får svar på proverna snart, det är nervöst att vänta! Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, det är jättenervöst att inte veta vad som är fel.

      Radera
  7. Sån tur att ultraljudet inte visade något fel. Hoppas blodprovet ger besked. Kan det vara magkatarr, eftersom det gör ont när man tar dig på magen?
    Simon, en väldigt stor hitttekatt jag hade för många år sedan, led av svår foderallergi och kräktes jämt. Veterinären kom underfund med att kisse inte tålde kött överhuvud taget. Han fick äta Specific och blev bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, vi får se om blodprovet ger nåt, annars får vi prova nåt annat. Vi får börja utesluta det ena efter det andra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...