tisdag 20 augusti 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Nu har jag fått en egen bur på katthemmet. De vill hålla extra koll på mig och då är det svårt att bo tillsammans med kompisarna.
 
Blogghjälpen var här två gånger idag. En gång hade hon hämtat kissar som kastrerats och skulle tillbaka till katthemmet. Nästa gång skulle hon skjutsa några av mina kompisar till ett annat ställe där de får bo ett tag.

Senaste gången kom hon in till mig med lite godis. Verkligen LITE, alltså. Hon säger att eftersom jag inte mår riktigt bra får vi vara lite återhållsamma med godis. Det är typiskt blogghjälpen att ställa så felaktiga diagnoser. Det ska naturligtvis vara tvärtom. För att jag ska bli frisk behövs massor av godis. Men få blogghjälpen att fatta det?

11 kommentarer:

  1. Jobbigt nog så fattar hon att du måste ha lite i taget så magen kan läkas. Du kommer säkert att få mera så snart du mår bra igen. Tror du inte det?

    SvaraRadera
  2. Jam alltså, snacka om fel diagnos. Klart du ska ha jättemycket gottis, nu när du är lite krasslig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja visst. Hur svårt kan det vara att inse det?

      Radera
  3. Även om det är jobbigt är det fint att du bryr sig extra om dig nu. Vi fortsätter håller tummar och tassar att du ska bli bättre och bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja det känns alltid bättre att bli ompysslad när man inte är i form.

      Radera
  4. Mjausan, klart du ska ha mer för att bli bra igen. Hoppas du får mer i morgon iaf,
    Tass på dig kompis

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, jag behöver ju ha mycket mer godis varje dag!

      Radera
  5. Lille gubben, nu blir vi ju så där oroliga för dig igen... vad är det du har råkat ut för?!? Vi skickar spinnhealing och håller tassarna och jamar till Skaparkatten att hålla sin tass över dig!

    Uppmuntrande buffar från klosterkatterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, jag vet inte vad jag råkat ut för. Om jag inte blir bättre av den här medicinen jag fått ska de fortsätta utreda mig. Men jag vill inte till vettisen igen.

      Radera
  6. Vi tror att Blogghjälpen vet bäst just nu. Hon är rädd om dig och din mage :) Krya på dig Stellan!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  7. Tyyyypsikt 2-benta att ställa felaktiga diagnoser gällande gottis *pfft*

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...