lördag 17 augusti 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Som ni kanske minns från gårdagens blogg blev jag hämtad av två snälla tjejer. När de märkte att jag var så mager satte de sig genast i bilen med mig i en bur och åkte iväg.

När vi kom fram till ett hus stannade bilen och jag bars in. Där inne mötte flera människor oss. De frågade vem som satt i buren. Hon som bar mig sa att vi måste in med honom i karantän fort så han får mat och vatten. Han är jättemager.

 Så bars jag in i ett annat rum och man öppnade burdörren. Jag ville inte gå ut. Då drog man ut dynan jag låg på, och då följde ju jag med. Sen satte de fram vatten och mat som luktade ganska gott. Men jag var så ledsen så jag ville inte äta.

Då tog en tjej fram en spruta som hon fyllde med mat och vatten. Sen la hon mig i knät, och sprutade in maten i munnen, lite i taget så jag hann svälja. Så satt vi en stund, sen fick jag vila. Hon sa att hon snart skulle komma tillbaka och ge mig mer, men jag fick inte så mycket på en gång eftersom min mage inte var van vid mat.

När jag fått mat på samma sätt några gånger till somnade jag.

Jag berättar mer i morgon.

11 kommentarer:

  1. Lilla söta Stellan, hoppas verkligen att du fick sova gott den natten med lite mat i magen och att det började kännas lite bättre! *tår på nosen*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det blev lite orolig sömn eftersom jag inte var van att få lugn och ro och mat.

      Radera
  2. Tänk, att man kan må så dåligt att man inte äter fast man varit utan mat så länge? En sån tur att den duktiga tjejen förstod det, och matade dig i långsam takt. Vi är så glada att du hamnade på katthemmet! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, ja det var tur att det var en kunnig kattmänniska som tog hand om mig. Annars hade det nog gått riktigt illa.

      Radera
  3. Mjau, vilken tur att det var ngn som förstog att du var hungrig och matade dig försiktigt, tills din mage blir van med mat igen.
    Så bra att du kom till katthemmet.

    Tass på dig

    SvaraRadera
  4. Vi gissade att det var tjejerna från katthemmet som kom. Det känns som det var i sista stund, tänk att du var så ledsen att du inte ville äta eller dricka. Även om det var läskigt så var det väl skönt att komma in.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det var not i sista stund. Man klarar sig inte så länge utan mat och vatten.

      Radera
  5. Åjam så skönt att du äntligen fått lite mat och omtanke.
    Det var verkligen tur att tjejerna kom och hämtade dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja lite tur har jag faktiskt haft i livet. Men mycket otur också.

      Radera
  6. Vilken tur att du blev hämtad och att tjejerna hjälpte dig att få lite mat i magen !

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...