lördag 3 augusti 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag har jag mest ägnat dagen åt att försöka förstå vad som hänt. Nämligen att jag ska få ett eget hem. Jag har nog inte förståss det riktigt ännu.

Jag har ju haft en eländig start i livet. Jag vill helst inte tänka på hur jag hade det i början. Jag var tvungen att försöka jaga rätt på nåt att äta för att överhuvud taget överleva. Det var verkligen inte så lätt alla gånger. Särskilt inte när vissa tvåbeningar var elaka mot mig.

I mtt nya hem får jag mat av matte och husse, och jag kan gå ut och fånga en mususling OM JAG VILL. Alltså inte för att jag måste.

Jag har drömt så många drömmar i natt och varje gång har jag vaknat och trott att allt var en dröm. Att ingen vill ha mig. Men så har jag kommit ihåg vad blogghjälpen berättat. Några vill verkligen ha mig!

Hoppas tiden fram till onsdag går fort. Under tiden ska jag förbereda mig för flytten så mycket jag kan!

14 kommentarer:

  1. Vi håller tassarna att tiden till onsdag går riktigt fort!
    Lycka till Freddy i ditt nya för-alltid-hem!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, tack! Jag hoppas det blir kanon!

      Radera
  2. Vi är jamarglada för din skull. Du kommer få det så bra som du bara kan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja, jag tror nästan du har rätt!

      Radera
  3. Tiden kommer gå jamarfort, men du måste ju hinna med att lära upp nästa bloggkatt också för vem skall annars ta hand om blogghjälpen?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Håller oxå tassarna för att det ska gå jamarns fort till onsdag !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, tycker det borde går att hoppa över vissa dagar.

      Radera
  5. MEN så roligt för dig Freddy, att du nu äntligen ska få ettföralltid hem, tassarna upp! Hoppas du kommer att trivas oxå, så får vi sedan lära känna en ny bloggande katt framöver. Lycka till så här dagarna före onsdag.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, jag tror jag kommer stormtrivas.

      Radera
  6. Nä me grattis goa fina Freddy :-D ÄNTLIGEN :-D

    Ps. Läste att blogghjälpens katt Bessy hade fått HCM. Otäckt, men jag känner faktiskt en katt som blivit frisk från det och läst om en annan som också blev det. Tidigare verkade det som att vettisen inte trodde man kunde bli frisk från den men en del katter verkar kunna bli det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, Tacl! Blogghjälpen hoppas förstås också att Bessy ska bli frisk. Hon visar inge som helst tecken på att vara hjärtsjuk ännu,

      Radera
  7. Det är klart att det är pirrigt! Vi är så glada att det är din tur att komma hem nu, vi kommer att sakna dig och hoppas att vi får höra hur du har det. Det kommer att vara så mycket att upptäcka i ditt hus och tänk på allt gos! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det kommer blir mycket jobb i nya hemmet, men jamarkul!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...