onsdag 26 juni 2013

KAtten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Efter alla tråkigheter de senaste dagarna tänkte jag berätta att det varit en ganska bra dag för mig idag.

 Först var blogghjälpen här på förmiddagen och jag fick några godisar. Sen åkte hon.

På eftermiddagen kom hon tillbaka. Då hade hon blixtmojängen med sig. Vi satt inne i min bur och gosade en lång stund. Det var jamarmysigt.

Sen kom en av de andra snälla tjejerna in i min bur. Hon är väldigt duktig på att gosa, särskilt med lite skygga katter.

Hon har också borstat och kammat mig flera gånger. Idag gjorde hon det igen. Jag tycker det är jättemysigt. Det blev en hel hög med päls i borsten.

Såna här dagar är bra. Hoppas att mina människor tycker om att borsta mig också, den dag de kommer.

10 kommentarer:

  1. Jam så mysigt det låter. Du förtjänar verkligen godis och mycket kel. Det gör alla katter, men speciellt alla ni som har haft det jobbigt innan. *nickar*

    SvaraRadera
  2. Vad härligt, godis, massa gos och borstning. Låter riktigt bra! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja så skulle man ha det varje dag tycker jag.

      Radera
  3. Godis och gos, och inga speciella tråkigheter idag. Så skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, man kan inte skriva om tråkigheterna varje dag. Man måste ta sikte på det roliga som händer också.

      Radera
  4. Vilken härlig dag du har haft med gos, bus och borstning! Vi tror att din blivande människa säkert kommer att vilja både gosa och borsta. Skönt med en lugn dag när det är så flämtvarmt. Jag har framfört hälsningen från blogghjälpen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja man behöver lite lugn och ro ibland. Tack för att du framförde hälsningen från blogghjälpen.

      Radera
  5. Låter gott! Den dagen kommer, helt säkert. Du e så stilig så varför de inte kommit ännu fattar jag inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, blogghjälpen förstår inte heller varför den dagen inte redan kommit. Hoppas den gör det snart.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...