tisdag 25 juni 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Nu börjar det bli varmt ute. Det  känner jag även här inne på katthemmet. 

Då brukar jag ofta ligga och fundera. Idag har jag funderat över att det hänt tråkiga saker med flera kompisar. Först gick Fina Lurrvar över regnbågsbron efter att ha varit sjuk en längre tid. Sedan försvann Assar från Klosterkatterna och idag läser jag att Philemon blivit sjuk. Sen får vi också meddelande om att Chicko gått över regnbågsbron idag.

Inte nog med allt detta. Senast idag fick vi åka med en liten katt som någon hittat på sin uteplats, till vettisen. Trots att personalen stor på rad på djursjukhuset för att ta emot den sjuka katten när vår hälsoansvarige kom inrusande med den och gav den både syrgas och dropp, gick livet inte att rädda.

Nu vill jag inte höra eller läsa om tråkiga saker på LÄÄÄÄNGE. Jag vill att det ska hända roliga saker för oss katter.

8 kommentarer:

  1. Jam nu behövs det sannerligen lite glada nyheter.
    Vi sänder trösbuffar och styrkekramar i massor
    Ta tass om varandra.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jaaa, hoppas nån kan ge oss lite glada nyheter nu,

      Radera
  2. Uschjam så mycket tråkigt som hänt på så kort tid. *suckar*
    Nu tänker jag knäppa tassarna och tänka på mina vänner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja vi har nog alla behov av att knäppa tassarna och tänka på våra kompisar.

      Radera
  3. Det sägs att när en dörr stängs, så öppnas en annan. Vi får hoppas att det är så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gusta, jag tror det är så. Men om man ser en dörr stängas kan det vara svårt att se var den andra dörren öppnas.

      Radera
  4. Här kan vi bara jama instämmande, nu behövs det verkligen lite goda nyheter!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja, hoppas de kommer nu på löpande band. Hälsa matte att blogghjälpen ringer henne nästa vecka.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...