söndag 2 juni 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Det kom inte så många. Blogghjälpen satt i alla fall en lång stund inne hos mig och gav mig godis. Hon säger att jag blir mysigare för varje gång hon träffar mig. Jag trampade på hennes knä och kurrade som bara den. Det var en jättemysig stund.

Sen har jag nåt oroväckande att berätta också.

När det försvinner katter i Södertäljetrakten kontaktar ägarna ofta oss på katthemmet för att vi ska efterlysa dem. Det gör vi så klart gärna. Ibland kommer katten till rätta och då blir vi jätteglada.

Men på sista tiden har ett stort antal katter, inte mindre än fem stycket, försvunnit från ett och samma område, Brunnsäng, Ritorp,  här i Södertälje. Det är väldigt många katter från ett begränsat område och jag är väldigt orolig att nån tok kan vara skyldig till dessa försvinnanden. Jag hoppas jag har fel, men jag vill i alla fall att alla som har katter i området dels håller koll på sina katter, dels håller ögonen öppna för att se om det är nån som är dum mot katterna. Det räcker nu!

5 kommentarer:

  1. Fina Freddy, det syns på bilden att du är sugen på gos. Hoppas verkligen att det inte är någon som är dum mot katterna men det verkar konstigt.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi hoppas också att det inte är nån som är dum mot katterna, man vi är oroliga.

      Radera
  2. Fyjam vad läskigt att så många katter där har försvunnit! Vi hoppas verkligen att ingen dummis ligger bakom.
    Vad synd att det inte kom så många på öppet hus, de kanske hade fullt upp med att grilla i det fina vädret. Fast vi tycker förståss det är en konstig prioritering
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja ännu en gång har tvåbeningar visat att det är helkass på prioriteringar.

      Radera
  3. Fyjam så otäckt att det försvinner en massa katter *ryser*
    Håller tassarna för att det har en normal förklaring !!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...