söndag 16 juni 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Nu ska jag ta det väldigt lugnt.  Som ni kanske läste igår så hade vi loppis som jag höll i från början till slut. Det var jättelyckat och snälla människor köpte många fina saker av oss, så vi fick in många pengar till katthemmet.

Tyvärr behövs det. Och ju mer pengar vi får in desto fler hemlösa katter kan vi hjälpa. Vi tycker det känns väldigt bra att kunna hjälpa många kompisar. Och en sak är säker, om man skänker pengar till oss, så går inga pengar till administration. Alla pengar hamnar där det är tänkt - hos katter som har det svårt.

Nåjam, nu har det varit öppet hus också. Det kom några besökare, men ingen som var intresserad av mig.

Nu ska jag sova lite.

12 kommentarer:

  1. Vad bra att det var många på loppisen! Snart kommer dina människor ska du se. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tror ni verkligen det?

      Radera
  2. det är jag visst det!!! men nu får jag inte gå in till dej längre och då kan inte frida få lära känna dej bättre raring

    SvaraRadera
    Svar
    1. ?? Vet inte vem du är, men anar. Tala med mig nästa gång vi båda är på katthemmet.

      Radera
  3. Den kommer, din människa, helt säkert. Och matte e intresserad och gosade visst lite med dig sist, men du vet ju, jag har så svårt med andra killar som ska dela min matte med mig.
    Men matte pratar med alla hon känner om dig o dina kompisar, så en dag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, tänk om din matte har nån som vill ge mig ett toppen-för-alltid-hem!

      Radera
  4. Vad bra att loppisen var välbesökt! Snart kommer nog din människa under ett öppet hus, ska du se. Hoppas att någon av dina kompisar fick möta sin människa. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, en av mina kompisar fick en intresseanmälan. Vi får se när det blir min tur.

      Radera
  5. Jamarbra att det var många besökare! Matte tycker det är så konstigt att ingen har velat bli kattägd av dig, du som är en sån fin gosig kille! Men dina människor kommer - var så säker!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja det finns ju fler katter att välja mellan. Fast blogghjälpen tycker också det är konstigt att ingen fastnat för mig.

      Radera
  6. Men Freddy då, ingen var intresserad av dig :(
    Dom rätta kommer säkert en vacker dag, ska du se, mjau
    Det gäller att hålla ut kompis, du är ju så jamars fin.
    Vi håller tassarna, att det blir när som helst.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag tar det ganska lugnt ändå. Jag vet ju att jag har det bättre på katthemmet än jag hade innan jag kom hit i alla fall.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...