söndag 26 maj 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag har jag varit tvungen att strama upp mig lite inför öppet hus. Men det var verkligen inte lätt!

Tur att det inte var igår, för då var jag jamartrött hela dagen efter partyt hos Pelle   som fyllde 16 år.  Vi åkte kattlimmon både dit och hem. Det gick rätt bra, men vi fick stanna på hemvägen, då en av mina kompisar absolut skulle gå av för att tassa till de som hade övergivit honom och behandlat honom illa. Vi sprang så klart med allihop. Familjen blev riktigt rädd när ett 20-tal katter stod där och bankade på deras sovrumsfönster och fräste allt de kunde. Som tur var lämnade vi kattungarna kvar i limmon, eftersom de hade somnat för länge sen.

Sen var vi tillbaka på katthemmet och hade lite efterfest och jamade om vad vi tyckte var roligast. Vi tyckte alla att det var när vi lekte "hoppa-från-träd-till-träd-utan-att-nudda-marken". Oj vad vi hoppade!

Men jag tror inte jag ska göra om grejen att röra ut myntan i vispgrädde! Man kände ju inte hur mycket mynta man fick i sig! Men jag förstår ju nu i eftertass att det var en hel del!

Tack snälla Pelle för en jamarkul fest!

8 kommentarer:

  1. Visst var det en underbar fest! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst var det. Det värsta är att nu längtar man bara till nästa fest.

      Radera
  2. Härlig fest Pelle ställde till med! Vi leker ofta "inte nudda golvet" till mattes förtret.
    Det är bara att hoppa från soffan till bordet till fönsterbrädan tillbaka till bordet osv... Till slut hamnar vi nog i sängen så småningom *fniss*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om buller, visst är det en jamarkul lek! Fast få tvåbeningar verkar uppskatta den.

      Radera
  3. Pelle är verkligen en duktig festfixare, jamarns så skoj vi hade! Ja man får akta sig med myntan, det kan lätt bli lite mycket.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst är han duktig, Pelle. Men han har ju kunnat träna i 16 år också.

      Radera
  4. Mjau, visst var den leken roligast: **"hoppa-från-träd-till-träd-utan-att-nudda-marken". Tyckte vi oxå, *Fnis*
    Pelle var jätteduktig med att ordna så fin fest på sin 16 års kalas.
    så som vi åt och drack allt vad man orkade, så var vi jamars trötta när vi kom hem igen, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, visst var det kul? Vi var nog jamartrötta allihop, som vi busade.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...