fredag 24 maj 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Nu är det fredag igen. Och det är inte vilken fredag som helst. Min kompis Pelle har kalas för han fyller 16 år!

Klart vi ska dit. Jag känner ju hans matte och husse väldigt väl också, för de har hjälpt oss mycket med att bygga vårt fina katthem.  Om inte Pelle hade gett dem så mycket ledigt för att vara på katthemmet, hade det tagit betydligt längre tid att få färdigt här.

Sen har några av mina kompisar flyttat idag. Då har vi beslutat att jag ska få en fönsterbur istället för den jag har. Då kan jag kolla vad som händer utanför katthemmet också, och det är ju viktigt. Hittills har jag haft mer koll på vad som händer på kontoret och det har varit viktigt också, men det är klart att det är kul att titta ut som omväxling!

12 kommentarer:

  1. Då ses vi hos Pelle!Så trevligt med omväxling! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att du kommer att få fönsterbur. Då kan du ju spana in fjäderkotletterna också, men du kanske kommer att ha fullt upp med att kolla alla som kommer eller går till och från katthemmet. Det är verkligen en viktig syssla att vara dörrvakt.

    För övrigt ses vi hos Pelle ikväll. Klart att vi ska dit allihopa, men hunden Belle får stanna hemma förstås.

    Nosbuffar från klosterkatterna
    Jenny bolis och klosternovis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att det blir mycket att göra även med fönsterbur. Men jag kommer klara det galant!

      Radera
  3. Vad bra för katthemmet att få en så förnämlig spejare, som håller uppsikt där ute. En ansvarsfull uppgift, minsann.
    Jam, då ses vi hos Pelle om en liten stund!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, även om flera av mina kompisar redan har fönsterburar, så tror jag det är bra med lite förstärkning på spejerifronten.

      Radera
  4. Mjausan, vi ska oxå göra oss fina och tassa iväg till Pelle på hans 16 års kalas.
    Vi ses där om en liten stund,
    tass tass så länge

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jamakul att ni också kommer!

      Radera
  5. Vad skojsigt med en fönsterbur! Hoppas du får se många fjäderkotletter och annat spinnande. Självklart ses vi hos Pelle ikväll!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja det kommer bli bra med spaning utanför katthemmet också. Vi får diskusitera vidare ikväll!

      Radera
  6. Jahapp, så du ska byta rum. Låter trevligt med lite omväxling.
    Tack för trevligt besök på kalaset!

    SvaraRadera
  7. Visst var det tt kanon partyyyy som Pelle ordnade !
    Låter kuligt att du ska få ett rum så att du kan spana ut lite också , hoppas du kommer att se många Fjäderkoteltter !!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...