torsdag 2 maj 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Jahajam, nu vet ni att jag fått en intresseanmälan och att det tar trettisjutton kattiljoner veckor innan jag ska flytta.

Nåjam, jag har tassarna fulla fram till flytten, så det gör inte så mycket.

Jag ska ju sköta bloggen, hålla reda på blogghjälpen, hålla koll på allt här på katthemmet och inviga min efterträdare bland annat. Ni förstår att jag inte precis kan ligga och sova på dagarna. Nä, här är det fullt upp, även om jag måste erkänna att det känns roligare att jobba när man vet att en intresseanmälan inlämnats.

12 kommentarer:

  1. Det är så härligt att du fått en anmälan, sen att du har massor att göra är nog bra för då går tiden lite fortare.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, det är ju knappast så jag förstår hur jag ska hinna med allt innan jag flyttar.

      Radera
  2. Tiden brukar gå fort när man har mycket att göra! Och det är ju hur roligt som helst att du ska få egna människor! De längtar säkert mycket efter att du ska komma att ta tass om dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag vet att de längtar efter mig, och det känns jamarbra. Det är första gången nån längtar efter mig!

      Radera
  3. Jamar som övriga missevänner, att tiden går mycket fortare när man har ngt att göra, mjau.

    Dina kommande tvåbeningar, längtar säkert efter dig oxå, tassarna upp!

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S; jag tror tiden kommer gå ganska fort, fast det är klart att helst skulle jag vilja flytta idag.

      Radera
  4. Att ta hand om blogghjälpen vet vi ju att det är ett heltidsjobb bara det, så du lär inte tassa runt sysslolös.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nä, det tar verkligen mycket tid att försöka få nån fason på henne.

      Radera
  5. Men jisses så kul att du fått en intresseanmälan , Freddy !
    Tror säkert att tiden kommer att gå fort med tanke på alla sysslor du har att sköta på katthemmet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja, det kommer nog går fort ändå. Nu har jag ju nåt kul att se fram emot.

      Radera
  6. Jam du har ju tassarna fulla, så jag tror att tiden kommer att gå fort. Rätt som det är står du där med väskorna packade och ska flytta till ditt nya hem *snyft* Kommer att sakna dig då, men är såklart också så ända in i hjärteroten glad för att du fått en intresseanmälan!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, jag kommer så klart sakna er också, men ett eget hem är ju det jag strävat efter hela tiden.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...